tirsdag den 9. august 2011

Overraskelsesweekend

Thomas havde annonceret, at han havde planlagt en weekend for os torsdag til lørdag. Bassen ville blive hentet torsdag, også skulle vi ellers pakke og ud af døren. En ting han IKKE fortalte mig, var hvor vi rent faktisk skulle hen! :p
Så jeg tænkte straks.. jamen.. evt kro ophold m. overnatning. En tur til KBH med sightseeing eller noget af den art, overnatning på hotel... Puha, jeg havde nok ideer.

Torsdag kom Silas farmor og farfar og hentede Silas. Kl 15 kørte de igen, og vi fik pakket det sidste. Thomas var meget hemmelighedsfuld, og kunne ikke fortælle mig meget. Meget af det han sagde gav ikke mening. Han vidste fx ikke om vi skulle have håndklæder med eller ej, og vi skulle være casual eller fint klædt.

Vi kørte ca 1 time efter, og turen gik sydpå i landet. Jeg gættede mig frem til hvor vi skulle hen. Men vi styrede ret mod Esbjerg.. Hmm.. hvad har de i Esbjerg?

Jeg tog mig en lille lur i bilen, og da jeg åbnede øje igen, kørte vi rundt nede ved havnen. Jeg jokede lidt med os sagde vi skulle ud og sejle.. Thomas grinede bare.
Så kørte han rent faktisk ind til havnen, og jeg så et skilt til Fanø... hmm.. hvad katten skal vi på Fanø??
MEN, det var ikke Fanø vi skulle til, der var nemlig også et skilt til England.
Pludselig trak Thomas vores pas frem og annoncerede, at vi skulle med Cruise til England..¨
WHAT!! Tænkte jeg bare.. og var bare ved at falde ned af sædet.

Men nøj, det have jeg bare SLET ikke regnet med :)

Skibet sejlede ca 1 time senere og vi tjekkede ind. Også hoppede vi ellers ombord og fandt vores kahyt.
Men det var ikke en normal kahyt. Thomas havde investeret i en commordore suite, yeeesh.
Der var dobbeltseng og stort badeværelse. Ikke nok med det, så havde vi et VIPrum som alle under 10 etage ikke kunne komme ind til. Så der var der trådløst internet, fri bar og god udsigt over vandet, samt privat morgenbuffet om morgenen. Amen altså! Luksus siger jeg bare :)

(Billederne kan gøres større hvis man trykker på dem)

Commodore Suiten
VIP rummet

Noget af det første vi gjorde efter vi tjekkede ind, var at gå ned og spise. Vi var RET sultne. Så vi tjekkede ind på det Steak House der var, og jeg fik den lækreste Ribeye og Thomas en lækker oksemørbrad. Mums da.

Og ellers så nød vi bare turen der over. Det føltes somom vi var på bryllupsrejse :)

Da kl blev 13 var vi i England. Der gik vi i land, og gik til en bus som ventede på os så den kune køre os til Colchester. Det var en gaaaammmel bus, og jeg måtte klamre mig til Thomas i alle rundkørslerne for ikke at falde af sædet. Vi sad selvfølgelig øverst i bussen :)
Der var mange super flotte huse på vejen.. Uha.. sådan et kunne jeg godt bo i.. nåeh ja.. og fik også lige et billede af en WAFFLES BAR!
Da vi ankom til Colcheter var vi godt sultne, så vi bestemte os for, at vi skulle prøve en RIGTIG engelsk pub. Så vi ledte og ledte, og strejde Pizzahut og Mac D af listen som de dukkede op.. det kunne vi ikke bruge til noget :)
Så stødte vi på en pub ved navn "The George". DET var et rigtigt sted, men også vildt anderledes. Alle folk sad i sofaer og spiste deres mad ved en form for side/sofaborde. Sådan vildt tilbagelænet, og lidt uhandy må jeg sige, er lidt svært at sidde lænt fremover i en sofa og spise. Har jeg ikke gjort siden vi boede i lejlighed første gang og ikke havde plads til spisebord, så vi måtte spise ved sofabordet i sofaen.
Vi bestilte begge en clubsandwich, og MUMS den var lækker!! Thomas syntes baconstykkerne var liiige tykke nok, men næææh, jeg syntes de var helt perfekt!
Bagefter stenede vi rundt mellem butikkerne. Vi var inde i "Marks & Spencer", De havde det vildeste udvalgt af færdigretter. Alt fra desserter, til aftensmad til kager og mellemmåltider.. ALT.. simpelthen færdigtlavet klar til at spise evt. med lidt opvarmning.
Thomas sagde at det måtte være en ungkarls drøm at handle der.
Der fik vi købt lidt slik til Silas Farmor og Farfar, og thomas shoppede lidt til sig selv.

Vi var også inde i en Gadget shop. Hold fest mand en masse fede ting de havde derinde, og vi prøvede lidt af hvert. Og brugte lige 20 min på at stene rundt, mand jeg var flad af grin af de ting de havde derinde, både sjove som sjofle.

Da der var ca 20 min tilbage til vi skulle være tilbage ved bussen, tog vi en tur ind i parken på vej tilbage. Der var de smukkeste blomster og fyldt med mennesker. Børn der spillede bold og i det hele taget en hyggelig atmosfære.

Så gik turen ellers tilbage til båden hvor den tog os tilbage til Danmark. Vi havde kun 3 timer i England, så det var ikke vildt meget vi nåede, men vi fik da set en del alligevel :)
Vi havde desværre ikke 10 etage commodore suite på vej tilbage, men vi havde 9 etage. Mere dem vi kender fra en normal båd. Så intet VIP rum, men dog stadig gratis morgenmad (som ikke var til 8 etage og nedefter). Så lørdag morgen spiste vi morgenmad i en lille lukket areal med egen drikkebar og havudsigt.

Det var været en SUPER tur, og SLET ikke som jeg havde ventet!
Næste gang tager vi sted i flere dage. ;)