torsdag den 3. maj 2012

Sikken dejlig dag det er i dag...

Så startede min lille miniferie, og den starter bare rigtigt godt ud med lækkert solskin. 
Jeg ligger ud med at stene lidt facebook til morgenmaden, efter en nat hvor Silas dejligt nok har sovet igennem, så jeg sover til kl 10 og er rigtigt dejligt udhvilet. Nyder morgenen i stilhed uden noget jeg som sådan skal nå.
Omkring middag går turen ned i byen, der starter jeg med de to lokale genbrugsbutikker, der støder jeg ind i Anja fra min mødregruppe. Vi følges ad og køber lidt lækkert i genbrug. Hun lidt hånddukker til den bette og jeg køber "lidt" stof til at sy med.. host ja.. endte med en stor pose fuld, men kom kun af med 75 kr, hehe. Kunne ikke lade være, det var altså lækkert!
I weekenden regner jeg med at starte det næste projekt som hedder, "Mor prøver at sy tøj til sig selv"-projekt :o

Bagefter vi har besøgt de to butikker skilles vores veje, og jeg tager turen ned på biblioteket hvor jeg henter to blade jeg har reserveret. "Vores børn", hedder bladet. Læser dem kun en gang, så er billigere at låne dem end at skulle købe dem hver gang.

Så går turen hjem igen. Så trækker jeg et tæppe med ud i vores, slet ikke slået, baghave (den trænger RET meget, så får nok en tur i weekenden hvis da ikke det står ned i stænger).
Sætter mig med en is, og så gufler jeg ellers i solen til et lækkert blad. Misty kommer også ud og hygger lidt. SKØØNT :)
Så kommer naboen og hilser på, hun havde set jeg havde sat lidt kogebøger til salg på en facebook side, (man skal vel rydde op derhjemme ind imellem) og ville rigtig gerne købe den til hendes mand. 
Dejligt hun får en kogebog og jeg får lidt til pungen.

Så kommer farmand hjem med Silas, han skal skynde sig videre. Han skal klippes og videre ud og åbne en ny butik, så han kommer først hjem senere i aften. Han var heller ikke hjemme i går, da han var med kollegaer ude og spise og i biffen, så Silas og jeg har hygget selv de sidste to aftener.

Det gik super i går, og det gik rigtigt super i dag!

Vi legede lidt ude i haven, han startede med at være lidt gnaven, men fik da hygget en 30 min tid. Da klokken blev 17 begyndte jeg at lave mad, og Silas legede med ude i køkkenet, fik lov at få lidt majs som jeg brugte til maden. Han spise lidt af aftensmaden, men virker ikke så sulten til aften de sidste par dage.

Bagefter tog vi et smut i bad, hans tøj og han selv var ret beskidt af at rode rundt udenfor. I starten var han ikke vild ved tanken (dog det at skubbe badekaret ind i brusekabinen var meget sjovt), men efter lidt tid så plaskede han så meget, at jeg næsten måtte skifte tøj bagefter.
Han havde et legodyr som han proppede ind i munden på mig gang på gang, og da jeg pustede af det pga der var vand på, var han bare FLAD af grin. Det samme hver gang jeg tabte den ud af munden og ned i vandet. Så begyndte han at gøre det efter, og vi grinede helt vildt begge to.

Jeg tror også hans sprog er ved at udvikle sig. Thomas gjorde mig opmærksom på, at når vi snakker om hans sut og skal finde den, så siger han "Sus, sus"

Og i badet sagde han pludselig noget som lød som "dyssig" (dygtig), det var lige efter jeg havde sagt DYYYGTIIG til ham, som jeg gør næsten hele tiden fordi han er dygtig :)
Samtidig brød han ud i en KÆMPE snak med sig selv i badet. En masse stavelser, lød egentligt meget som en russisk kvinde som man ikke kan lukke munden på :)

Efter bad fik han nattøj på, og så tog vi ind i stuen hvor han fik en banan, og vi hyggede en god 30 min i sofaen. Så begyndte han at blive klumpet, og det måtte betyde han var træt.
Så vi børstede bisser, og jeg sang bissesang. I går begyndte jeg at synge for ham mens vi børster tænder, og han elsker det. Jeg synger melodien " Så gør vi sådan", og hver gang et vers er slut, så siger jeg "Så synker vi" og bagefter "ÅBEN", så åbner han munden og er klar til at få børstet mens jeg synger et vers mere. I går begyndte han endda at klappe imens.

Det mest utrolige er, at jeg ikke var inde ved ham en eneste gang efter jeg har puttet ham, og det er 1 time siden nu. Han lavede lidt lyde efter 15 min, men så lagde han sig til at sove med det samme. Fantastisk.

Hvor har det været en dejlig dag!

Vores ENESTE blomst i haven, ser lidt sjovt ud

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...