fredag den 15. juni 2012

Silas dagbog: Til far fra Silas

I dag har jeg tegnet med mor. Jeg har min helt egen æske med farver, og hver gang jeg holder farven ned på et papir kommer der streger på det.
Jeg syntes det er lidt svært, så jeg syntes nu det er sjovere at lege med æsken, der kan man komme farverne i og lukke låget, så forsvinder de til jeg åbner låget igen og kigger frem op på mig.
DET er sjovt.
Men der er noget der er endnu sjovere. Jeg tabte en farve på gulvet, og så kiggede mor på mig med åben mund og kæmpe øjne. Hun så SÅ sjov ud, så prøvede jeg at kaste alle farve på gulvet, så blev hendes pande helt rynket. Det gjorde helt ondt i maven, så meget grinede jeg. Så hver gang mor samlede farverne op, så kastede jeg dem på gulvet.. men så pakkede mor dem væk, og så måtte jeg ikke lege med dem mere.
Men jeg fik lavet en FLOT tegning til far, og mor hængte den på køleskabet. Så kan jeg se den hver gang jeg åbner køleskabet for at hente en ostehaps.
Senere fandt jeg noget oppe ved fars computer. Det var brunt som chokolade og havde et sugerør, så det måtte være noget man kunne spise/drikke.. så jeg tog den mens mor ikke så det. Det smagte rigtigt godt. Da jeg var færdig smed jeg den i fars skraldespand, det har mor nemlig lært mig. Hun roste mig da jeg havde gjort det. Det er jeg glad for.
Til aftensmad fik vi pizza, og jeg spiste helt selv med gaffel efter mor havde skåret den i små stykker. Den smagte rigtigt godt, tror jeg spiste mere end mor.
Lige før sengetid børstede mor tænder på mig mens jeg så reklamer på fjernsynet, det er ikke så slemt at få børstet tænder når jeg sidder der.
Jeg hader nemlig at ligge på puslebordet, der er så kedeligt, og jeg er altså ikke en baby mere!
Så var jeg så også træt og klar til at sove, jeg elsker min dyne og Ninus.
Håber i morgen bliver en lige så god dag.

 Her tegner jeg en tegning til far

Det er svært at vælge mellem alle farverne

Sådan så min tegning ud, mor skrev på den for mig



Her filmer mor mig mens jeg tegner

 

Her filmer mor mig fra i går, det er så sjovt at lege med min legekasse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...