mandag den 11. juni 2012

Weekendtur til Tyskland

Så kom den længe ventede weekendtur endelig.
Dog var jeg lige ved at tro, at vi ikke ville komme af sted.
Jeg havde jo arbejdet 8 dage i streg, og det havde åbenbart slidt så meget på mig, at en enkelt onsdags fri IKKE var nok til at min krop var helt ok, så torsdag måtte jeg tage hjem lige efter middag pga smerter. Det meste af fredagen gik da med at ligge på langs derhjemme, og holde mig fra tunge ting, men det gjorde så også underværker.

Så det blev heldigvis til en weekendtur alligevel.

Men overvejer stadig om jeg skal et smut til lægen. Allerede tilbage på arbejde i dag, kunne jeg mærke mit bækken sætte sig fast, det gør ret ondt :(

For at fortælle om weekendturen, så var det en totalt hyggelig tur.
Vi tog på roadtrip med et vennepar til Tyskland, hvor vi skulle tilbringe lørdag og søndag i Hansa park. Den fedeste forlystelsespark jeg endnu har været i! Alt var simpelthen så gennemført, og kunne mærke gus og gru fra den store uhyggelige rutschebane som vi endte med at prøve 4 gange :)

Mht til Tyskland er der dog nogle ting jeg MÅ klage over!

1) Hvordan KATTEN kan det være så svært at servere/sælge et GANSKE normalt glas koldt vand UDEN brus? Åbenbart MEGET svært! Fandt en ved en benzintank heldigvis, men er satme ikke sjovt når man ikke kan tåle hverken juice eller sodavand, og ikke bryder sig om varme drikke eller kakao (ja, ved godt jeg er lidt kræsen), men NORMALT vand.. come on!
Samt mht til mælk, de drikker åbenbart kun sødmælk dernede, gud fame mig om jeg ikke vil slæske mig i så fed komælk, nej tak!

2) Hvad sker der for at de ikke tager betalingskort? Visa kort, mastercard.. no way.. I tyskland tager man KUN i mod kontanter. Og held og lykke med at finde den nærmeste bank med hæveautomat, og automaten er inde i banken, så bed til at banken ikke er lukket.
Vi måtte sende Thomas ned efter penge da vi havde spist på et steakhouse.. de tager kun ET slags kort, et vi aldrig har hørt om før.. Så vi sad der, 4 mennesker og kunne ikke betale regningen.. Ej, hvad sker der for det?!?!

MEN! Til gengæld er alt SÅÅÅ billigt! Vi fik den LÆKRESTE middag på det steakhouse, 4 personer 800-noget kr! Og vi fik alle LÆKRE bøffer, med pommes frites og tilbehør + drikke. Det er dælme billigt.

Dog var maden på hotellet ikke voldsomt billigt, 100 pr. pers for buffet morgenmad.. som om jeg nogensinde vil kunne spise morgenmad for værdi af 100 kr.. no way. Smut til den lokale bager (som KUN tager kontanter) hvor vi alle kunne spise os mæt i sandwich, rundstykker og kager for samme beløb tilsammen.

Men en super tur blev det helt sikkert til, og vi undgik det meste af regnvejret, og der var lige tilpas med mennesker i parken. Søndag næsten ikke en sjæl.

Turen hjemad bød på shopping ved grænsen og Mac D i Fredericia, som åbenbart blev bombarderet af mennesker i samme øjeblik som vi trådte ind, så vi ventede RET længe på at komme til og få vores mad.. ikke sjovt når man er sulten :/

Men nu snakker vi tur i Legoland senere på sommeren med Silas, jeg fik øjnene op for, at Silas egentligt alligevel er stor nok til at prøve en del ting, og med hans personlighed, er jeg næsten sikker på, at han syntes det er SÅ skægt og spændende. Glæder mig i hvertfald til at prøve det med ham. :)

Men her er lidt billeder fra turen. Kvaliteten er ikke så god som den plejer, det er fordi jeg har taget billeder med vores gamle kamera, vil ikke tage det dyre store med i sådan en park, når der ikke er nogen til at holde det for mig mens jeg prøver lidt af hvert :)

 Vores hotelværelse

 Lena har et kort!

 Ankomst til Hansa park

 Den første forlystelse, rundt og rundt og rundt

Thomas og jeg

 
 Lena og Jesper

 Thomas får sig en pizza

 
 gufle, gufle

 
 Lena overtræder loven!!

 IGEN!!

 In prison to yoou!

 og mig, for at have taget billeder af det...

 Venter på toget der aldrig kom

 Sensible børn? Nogle der tænker google translate?


 Hvornår bliver et tog til en båd? Når man oversætter i Tyskland

 WHAT?!?!

 Åbenbart standard pose for mænd...

 Sæt dig ned Jesper!

 Weee!

 Det perfekte par

 Hvordan man tager 100 kg på, på få sekunder

 Hele den skøre gruppe

 Den skumleste ride ever! :(

 Ew, ew, ew

 Lovepose 1

 Lovepose 2

 Der bliver spillet hangman på iPad tilbage på hotellet, drengene mod pigerne

 Stor koncentration

 MYZ

 
 
 Was was das!

 Trææææk

 *PLASK*

 Ehehheeh!

 Wuah, Lena blev våd efter en tur i vandrutsjebanen

 Scenery billeder

 
 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...