mandag den 29. august 2011

En nat i sengen hos mor og far

Det er hvad det måtte blive til i nat.

Silas præsterede at vække mig 5 gange på 10 min, og med blå rander under øjnene tog jeg turen som en zombie frem og tilbage mellem soveværelse og børneværelse igen og igen.

Jeg havde læst et sted, at de kunne græde i søvne, hvilket han gjorde, og at man bare skulle lade dem ligge. 

Så efter den 5. gang blev jeg liggende i sengen selvom han klynkede.
Han klynkede on/off mens jeg med god samvittighed prøvede at overgive mig til søvnen.
Det var dog ikke så let når han indimellem brød i skrig der nærmest fik mig til at hoppe op af sengen, så jeg endte med at overgive mig og gik ind til ham en sidste gang.
Med ikke engang 5 sekunders overvejelse tog jeg ham op af sengen, tog hans dyne og Ninus under armen, også traskede vi ellers ind i soveværelset. 

Thomas var vågnet lidt og jeg måtte lige annoncere, at der nu kom til at ligge 9½ mrd gammel baby imellem os i nat. 

Det eneste respons jeg fik var "pgmmff", og 2 sekunder efter en snorken der tydede på at han allerede var langt væk.

Silas var desværre vågnet en smule, og jeg måtte nusse ham og tysse på ham for at få ham til at ligge stille mellem os.
Jeg havde helt glemt HVORFOR han var endt på eget værelse, men det skulle jeg snart få genopfrisket.

Vi var blevet invaderet af en rodemikkel der ikke anede hvordan han skulle ligge. Det ene øjeblik havde jeg en hånd i ryggen, det andet øjeblik en fod i hovedet. Det næste øjeblik lå han på tværs og pustede snorkelyde ud i kor med sin far.
Tro på at mor her lå vågen i næsten 1 time før end at hun fik lov til at sove.

Men det var ikke lykken... 

At vågne hvert 10. min fordi bassen lige skulle skifte stilling igen, eller bedre sætte sig op i siddende stilling, og ligne en der ikke anede hvor han var, for derefter at lade sin krop falde tungt ned i sengen igen, rodede rundt, for endnu engang at falde til ro, det var til at blive sindsyg af. 

Da klokken nærmede sig 4 tænkte jeg at nu måtte det være nok, nu havde han puttet nok med os, og der havde ingen klynk været.
Så jeg traskede endnu engang tilbage i børneværelset med ham.
Heldigvis lagde han sig til at sove med det samme, og mon ikke den dejlige dreng sov indtil kl. 8:30 her til morgen.. skønt! Men det var nu også noget jeg havde brug for efter 4½ times meget dårlig søvn i nat.

Men det bedste af alt er, at han for 2. dag i streg nu nærmest falder i søvn så snart han får dynen over sig i barnevognen. Det tog knap 5 min i dag uden ynk eller noget som helst. 

Og jeg som troede at dagplejeren skulle få arbejde for sig når han skulle starte der. 

Nu er mor her noget mere rolig hvis det fortsætter sådan!



Se mor, sådan snakker jeg i telefon!


 Hehe mor, du ved det ikke endnu, men i nat komme jeg ind i sengen og sover med dig og far!

 


 Jeg er for sød til at du kan sige nej!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...