fredag den 16. september 2011

Første dag i dagpleje!!

Så var den her endelig. Den første tur i dagplejen!

Dagen i går gik ret stærkt, vi var i Herning hvor vi spiste på café og købte det sidste ind i Bilka til fødselsdag i morgen. Vi kommer hjem, tænder for tv'et og ser valgkamp, stener lidt, ligger os i sengen og læser lidt.. da klokken bliver 23 og sengetid udbryder jeg... "GUUUD, Silas skal ski da i dagpleje i morgen..." Jeg har hverken været i bad, pakket taske eller noget som helst, og der ligger jeg og er klar til at sove.
Jeg sætter uret til 7 så jeg er sikker på at nå det hele. Men er da næsten helt i panik. Er 7 tidligt nok?? Jeg har ikke prøvet at gå turen derover endnu.. tager det 30 min? 45 min?? Hvad med Silas, hvad hvis han vågner for sent? kl 8 eller noget.. kan han nå at få morgenmad? Skal jeg vække ham??

Men det gik helt af sig selv her til morgen. Silas vækkede os kl 7, ret tidligt siden han først sov aftenen før kl 21:30 stykker. Men mens jeg var i bad, gav farmand Silas morgenmad. Jeg fik tøj på og pakket taske og da klokken var 8 tog Thomas af sted og vi tog af sted kort efter.
Det var dælme lidt af en tur.. Jeg rendte rundt med min mobil på googlemaps for hele til at holde øje med at jeg ikke farede vild.

Det tog mig ca 25 min at komme derover.

Sad og snakkede med dagplejeren i 30 min ca. Silas legede på gulvet med den ene dreng der var der i dag.
Det var dejligt at snakke til hende ansigt til ansigt. Første gang vi besøgte var det som om jeg snakkede mest med dagplejepædagogen. Så jeg lærte ikke rigtig dagplejeren at kende. Men det gjorde jeg nu, og vi snakkede og snakkede og snakkede, og hun var SÅ flink.

Da klokken var ca 9 og Silas klarede det vildt godt, aftalte vi at han skulle blive der så længe han havde lyst. Om det så blev kl 12 eller 14.. Hun ville i hvertfald lige opdaterer mig.
Så tog jeg ellers turen hjem igen, denne gang tog det 15 min.
Turen var ikke mindre underlig end sidst..  

 Startsted ved dagplejen

 Første møde med en skov

 Vade vade
 Neej, en å

 Vaaaaaaand

 Gå gå gå.. mere skovsti

 En efterladt cykel uden lås.. overvejede faktisk.. host.. men gjorde det ikke.. man kan ikke bearbejde mig det var en lang gåtur!! :(

 Mere sti

 Så slutter stien og vi kommer til et nabolag

 Vade vade

 Neeej, et efterladt skateboard.. jeg overvejede igen..hmmmneeej!

 Kommer ud til stor vej

 Nej se.. endnu en sti!

 Og hvad.. en bro igen!

 Vaaaaaaand!

 Skov, skov, skov...

 Så er vi ved at være der...

 Yessss.. there I live...

Hjemme!!

Yes.. den tur tog jeg 4 gange i dag.. to gange med barnevogn.. tro på at mine ben var smadrede til sidste..
Jeg har jo været ret antibevægelsesting mens jeg har været på barsel :(

Men men men.. hvordan gik det så i dagplejen?
Jooo, nu skal i høre.
Det gik lidt for godt. 
For det første, så ville Silas knap kigge på mig da jeg kom og hentede ham kl 14:30, at legetøjet var AAALT for spændende.
For det andet, så havde han slet ikke grædt, kun en lille smule da hun smed ham i sin sansegynge, men da han så den anden dreng intet sagde, så tænkte han også, at så måtte det ikke være så farligt. Så nød han det i stedet :)
Han kom over og rørte ved mig kort da jeg tog skoene af.. nok hans måde at hilse på. Så var det ellers tilbage til legetøjet.
Jeg snakkede i ca 1 time med dagplejeren om alt muligt. Det er dejligt vi kan snakke så godt sammen :)
På et tidspunkt roste hun Silas fordi han var så god til at spise med gaffel....uhm.. gaffel??
Silas kan da ikke spise med gaffel?
Jamen.. hun havde da givet ham en, og den brugte han fint...
WHAT! DET måtte jeg hjem og prøve!
(det kommer lige i indlægget efter dette) :p

Ellers havde han været en totalt lækker dreng. Dejlig, og havde været i sandkasse med sit nye regntøj. Han havde leget fint med den anden dreng. Spist 1½ skive bondebrød og masser af melon og hindbær.
Skøøøønt!
Hun glææædede sig til at se ham igen på mandag, og han skulle lige have et farvelknus og kys med på vejen :p
Ihhh. så dejligt.
Men det bedste af alt var. At mens Silas blev passet, præsterede jeg at bage over 30 boller og bage over 50 muffins med 4 forskellige kagesmage. Samt nåede jeg at slappe helt af.. Skønt!
Glæder mig til på mandag.. det er ligesom at have den ferie jeg ikke har haft siden jeg fødte :)

Silas fik lige et bad til aften, så var han ellers klar til at slå lagener.
Dejlig dag :) 
Et billede dagplejemor sendte til mig da Silas havde været der lidt over 1 time selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...