søndag den 9. oktober 2011

Et døgn på hospitalet

Silas endte endnu en nat med 40 i feber.
Han kastede op om morgenen, og ville knap spise de champangebrus han havde spist de sidste par dage. Han så mere og mere sølle ud, så endnu engang ringede vi til lægevagten.
Denne gang blev vi kaldt ind på hospitalet.
Vi mødtes med lægevagten, og han sendte os videre til børneafdelingen.
Der sad vi og ventede til vi kunne få ham undersøgt.
Vi prøvede at få saft i ham, men han kastede op et par gange mere.
Vi blev vist ind på et værelse hvor der var en seng han kunne sove i. Det rum tilbragte vi de efterfølgende 7 timer.
De kom og undersøgte ham og ville tage nogle blodprøver. Vi blev ført til et andet rum, der kom han op på en briks. Jeg stod og trøstede ham mens de stak ham, men de kunne ikke finde hans blodåre, så de roede meget rundt i hans arm.
Det lille pus skreg og skreg. Efterfølgende nægtede han at blive holdt af mig, han havde virkelig set sig sur på mig.
Efter de 7 timer, hvor Silas knap havde indtaget 100 ml saft og indtaget intet fast føde, var de overbeviste om, at holde på ham natten over. Så Silas og jeg tjekkede ind på et andet værelse, som vi delte med en anden familie.
Silas fik lagt en sonde, og det så lige så slemt ud som da han fik taget blodprøver.
Denne gang holdte jeg mig i baggrunden.
Han hostede og hakkede og var kvalm. De sagde det var normalt når man fik lagt sonde, men Silas blev ved i lang tid. Var dybt ulykkelig, og kunne slet ikke vende sig til den.
Da han fik hældt 30 ml igennem sonden, hostede og kvalmede han igen, men så faldt han også i søvn kort efter.
Thomas tog hjem, efter jeg havde taget et bad.
Silas fik pinex og stikpiller løbende hele aftenen og natten, for at slå feberen ned som han havde haft hele dagen. Siden vi var blevet overflyttet til værelset, var den heldigvis forsvundet.
Silas sov indtil kl 22.
Pludselig satte han sig op, og så trak han hele sonden ud.
Jeg ringede efter sygeplejeskerne, og da de kom ind, sad han og smilede til dem.
Det kunne de ikke stå for. Jeg smeltede også helt, havde ikke set ham smile i over et døgn.
Vi blev enige om at skippe sonden og se om han ville tage imod vores egen tudekop. Han endte med at drikke ca. 150ml gennem hele natten.
Dog vækkede han mig minimum 1 gang i timen, da han tabte sin sut ofte og var utryg.
I morges da vi stod op 7:50, var han meget pyller, tror stadig han var sur på mig.
Thomas kom først derop kl 10:30, da han var begyndt at blive syg.
Samtidig, var jeg begyndt at blive syg, da 7 timer dagen før i et ekstemt koldt rum, havde sat sig i min krop, så jeg havde ondt i halsen og var øm over det hele. Ikke nok med det, havde jeg knap nok sovet, og heller ikke fået noget at spise, da Silas var så pyller.
Jeg var SÅ klar til at komme hjem og spise og sove.
Silas tog heldigvis imod næsten en hel yoghurt til morgenmad.
Det var dejligt at se ham spise igen.
Han drak også lidt mere saft.
Da Thomas kom op, ventede vi på en læge der skulle sige godt for om han måtte komme med os hjem.
Vi sad og gloede i 30 min mens Silas fik sovet lidt, ikke fedt når jeg ikke havde det godt, så blev godt knotten til sidst :(
Da de endelig kom, blev han undersøgt grundigt. De sagde de kunne se lidt rødt i hans øre, som var normale forkølelsesøre. Han så ikke ud til at mangle væske længere, Så de sagde godt for at han kunne komme hjem.
Han gik død næsten med det samme vi kom ind af døren.
Sov to timer, og jeg nåede også at få sovet lidt.
Han var vågen knap 30 min, før han gik død på sofaen, og sov lige et par timer mere.
Han var meget pyller når han var vågen, og han var stadig sur på mig, og ville ikke holdes af mig.
Da vi fik aftensmad, prøvede jeg at varme lidt mos til ham. Til vores største glæde, endte han at spise et helt glas og drikke saft til. Han legede endda med lidt legesager ved bordet.
Dog har vi ikke set ham smile eller grine endnu, Håber det kommer imorgen.
Nu bliver vi begge hjemme imorgen, ved ikke hvor rask jeg er, tanken om at skulle passe på en baby der ikke vil holdes af mig, kan jeg ikke holde ud.
Thomas tager væk i 3 dage til Kbh med arbejde imorgen aften, men heldigvis kommer svigerfamilien ned og overnatter, så passer de Silas tirsdag mens jeg arbejder.
Så håber jeg Silas er klar til dagpleje onsdag.
Sikke en weekend, er virkeligt smadret. Håber han sover bedre i nat.

 Silas med feber i sengen på hospitalet

Hjemme igen. spiser aftensmad og leger. Stadig ikke helt frisk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...