onsdag den 30. november 2011

En alt for glad dreng

Fik en lille snak med Silas' dagplejer i dag.
Hun sagde Silas har vildt svært ved at få "skæld ud" og blive irettesat. Han prøvede at rejse sig op i stolen, og hun satte ham ned og sagde "Nej!", præcis som vi ville have gjort herhjemme. Det kan han bare SLET ikke tåle.
Vi snakkede om, at det var fordi alt i Silas' verden var sjov, grin og smil. 
Det er sådan det meste af dagene går herhjemme, og det samme sagde vores dagplejer om deres dagligdag. Så når det endelig bliver alvorligt, så bliver Silas måske lidt bange? For at man måske er sur på ham? Han reagerer i hvertfald stærkt på at man ikke er den glade voksne længere.
Så han skal lære det der med, at bare fordi man siger nej om en ting, betyder det ikke at man er sur på ham. 
Jeg gjorde det samme da vi kom hjem.
Han legede ved vaskemaskinen og ville trykke på tænd knappen, men den var allerede tændt for, så jeg ville ikke have han skulle slukke den.
Jeg skubbede så hans hånd væk flere gange, og til sidste blev han ked og sur og satte sig ned. Han vendte sig om, rejste sig op af mig, også krammede han mig, ville op og have et knus. Så måtte jeg kramme ham imens jeg fortalte ham, at jeg ikke var sur, men han måtte ikke pille ved knappen.
Da den endelig var færdig, så viste jeg ham, at NU måtte han trykke på knappen.
Hvor meget han fattede ved jeg ikke, men det er lige så vigtigt for mig at jeg øver mig i at udtrykke mig, man siger jo, at børn forstår mere end man tror.

Men Silas er en super glad dreng hele tiden, når man ikke retter på ham, haha, hvem er ikke det. Men Silas er en exceptionel glad dreng. Beviset har i på billederne herunder. Og lidt gode minder :)

 0 mrd

 1 mrd

   2 mrd


 3 mrd 

 4 mrd

 5 mrd

 6 mrd

 7 mrd

 8 mrd

 9 mrd

 10 mrd

 11 mrd

1 år

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...