onsdag den 4. januar 2012

Mit nytårsfortsæt

Er lidt anderledes end de flestes.
De fleste tænker slankure i lange baner, men det er slet ikke noget jeg har i tankerne.
Har tabt alle graviditetskilo + ekstra, så taber jeg mig mere, så skal jeg have mig en ny garderobe.
MEN! Det kan ikke lade sig gøre før mit nytårsfortsæt er i hus. Fra dags dato vil jeg nemlig øve mig i at blive god på en symaskine.
Da min mor var her i julen, tog hun simpelthen sin gamle symaskine med til mig, og sikke et nostalgisk syn det var for mig at se. Det var nemlig den symaskine hun brugte da jeg var lille, og den allerførste jeg kunne huske, så har en masse minder fra den. Er helt underligt at det nu er mig der sidder med denne lækre sag.
Efter mange dage med arbejde (47,5+ timer i sidste uge), fik jeg ENDELIG en ordentligt fridag. 
Silas i dagpleje, far på arbejde.
Så tog jeg lige cyklen ned til den lokale genbrug og kiggede stof og andre gode sager. Jeg faldt over et fint og kæmpe stykke grønt stof, der er lige drenget nok til Silas, 25 kr. Samtidig havde jeg fundet en ordentligt rulle sort sytråd.. "amen.. den tager du bare med gratis" sagde den søde dame. SKØNT!
Glæder mig til at rode butikken igennem fra tid til anden, for at se om der dukker andre lækre småting op jeg kan bruge. 
Bagefter tog jeg turen til Kvickly. Ingen syerske uden knappenåle, sysaks, opsprætter, målebånd og blyanter... Finder nok ud af hvis jeg mangler mere. 
Skal siges at det bliver totalt selvlært det her, har hverken tid eller lyst til at give penge for et kursus. Så hellere bare hygge herhjemme i køkkenet omgivet af lækre stoffer osv.
Har også fået bestilt en masse lækre kantebånd, sytråde, blonder oma. 
Har også fået manden overtalt til at vi smutter forbi vejle engang i den nærmeste fremtid til dette her sted; Dansk factory outlet. De har simpelthen Danmarks billigste salg af stof og tilbehør. Kun 100 kr pr kg stof.. Det ællermame billigt :D Glæder mig til at shoppe lidt rundt, og blive inspireret til hvad jeg kan tvinge min søn i.
Han blev i hvertfald prøveklud for min alleførste hjemmelavede ting.
Hvad det blev til kan i se herunder, og JA, det er med vilje jeg IKKE har zoomet ind på syningerne, dem tør jeg ikke vise frem, men bassen acceptererede den i ikke at rykke den af.
Hvad mon er det næste jeg skal kreere? :p

 
 
 
 
 Far tester

 Silas tester, med gulerod

 
 
Leger med lyssværd, han har nu lært at trykke på knappen så der kommer lys i.. Mors lille Jedi! :p

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...