onsdag den 7. marts 2012

Kreation #3 (junior sengetøj)

Så blev jeg ENDELIG rask, og kunne derfor i går begynde på et af mine mange sy projekter.
Det blev til dette lækre junior sengesæt. Jeg havde ikke noget mønster eller noget til, tog bare et af sønnens sengtøj og studerede det i syninger og folder, og så efterligner jeg bare. Jeg må indrømme jeg endda var lidt overrasket over hvor grimt købe-sengetøjet var syet. Det var meget skævt og der er ikke meget kvalitet/holdbarhed i den måde det var syet på. Det var som om det var mig der kunne have syet det, haha :)
Så jeg måtte da bare lære af det, og så gjorde jeg det bare ekstra omhyggeligt og holdbart.

Mønsterstoffet er købt i "stof og stil", det hvide er et lagen jeg har fået af mine kære svigermor. Knapperne er en af min samlinger på efterhånden mange forskellige knapper. ville ønske farven havde været lidt mere hvid, men så snart sengetøjet bliver brugt, falmer det nok også i farven og så kan de passe sammen. :p

Hovedpuden

Mit første forsøg på knaphuller og knap-påsyning med symaskine 

Den store dyne

Da Silas er i dagpleje, må Ninus teste

"Hoho, så dejlig blød!"

"GODNAT!"


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...