onsdag den 18. juli 2012

Min sysamling

Der er mange i blogland der har vist sine stoffer frem, så nu tænkte jeg, at min samling så småt er ved at være stor nok til at blive vist frem. Jeg er ikke så meget til retrostoffer som så mange andre. Jeg kan lide det enkelt, feminimt, og skal det være til knægten skal det være super drenget med drengede mønstre og matchende eller kontrast i ensfarvede stoffer. Jeg er stadig begynder, så er stadig ved at skabe mig en stil, men alle har vel en form for smag, og jeg ved godt hvad jeg går efter. Det betyder så også, at der er nogle stoffer jeg ikke rigtigt får brugt, hvor jeg helt sikkert kommer til at mangle flere meter af andre.

Der er ikke så meget plads i skabet, så regner da med en større reol når vi engang flytter i hus. Fordi kan da mærke det kripler i fingrene hver gang jeg er i en genbrug, og hvad er mere inspirerende end et skabt fyldt med stof der skriger efter at blive til noget fantastisk? (Eller en lækker klovnehat) :)

Men her er min lille samling:

 Hele skabet

 De små børnstoffer, nogle af dem har fine børnemotiver jeg overvejer at bruge som applikationer til Silas' tøj

 Hylden med tynde stoffer, silke, polyester, tynd bomuld, satin, samt stof af forskellig art som ikke lige passer ind på de andre hylder

 Bomuld/jersey + ribstoffer

 de mere kraftige/stive stoffer + velour

 De tykke stoffer, isoli, foer, strik, fleece. Og noget bamsestof, der evt ender som en tøjdyr til Silas når jeg prøver at bevæge mig ned af den sti engang.

 Min samling af knapper, sorteret i farver:)

 Min sytrådssamling. Fik en proppet sykurv fra en auktion, hvor der var ret mange ruller sytråd, så de fyldte hurtigt min lille kasse op. Men så er der også til mange projekter og uanset farve.

 Den øverste kurv er til mine påbegyndte syprojekter, og den nedenunder.. kan du se på billederne herunder :)

 Alt fra snore, til rivets, til blonder og bånd, og lynlåse.

 Flere blonder, elastiksnore, kraftige snore.

 Min dejlige symaskine

Min mønstersamling, det er bare om at komme i gang. Disse blade indeholder over 1000 projekter jeg skal have lavet. Er bare ikke god nok til at kunne sy 850 af dem endnu :)

Har også mapper hvori jeg kommer færdige projekter, mønstrene, og billeder af resultatet. Så får jeg lyst til at lave en mere af samme slags, så er det hurtigt at finde med syvejledning og udklippet mønster.

Ahhh.. nu skal jeg bare i gang med min todo-liste. 

1) En bøllehat til Silas der passer og IKKE ligner en klovnehat
2) Et par joggingbukser til Silas med elastik (Han er vokset ud af alle de andre)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...