søndag den 25. november 2012

Spicy Chicken Spaghetti

I dag stod det på en lidt anderledes spaghetti-ret.

Det farligste ved denne ret er, at den let bliver riiiigtig stærk. Det er sjovt, at ikke nogle i de reviews jeg har læst, står noget om det. Når jalapeñosne ligger og koger i gryden, gør de retten ekstremt stærk jo længere de ligger der og koger, og det skal koge i 15 min. Skulle jo gerne kunne serverer det for Silas :)

Endte med at komme 1 dl fløde i for at mildne stærkheden, og det var faktisk det bedste jeg kunne have gjort, det ændrede også smagen i det hele taget, og den endte med at blive mild og krydret og rigtig lækker. Vi brugte coops hakkede tomater med basilikum og oregano, (men tilsatte ekstra af begge krydderier) samt domios med ekstra grøntsager.

Vi tog  jalapeñoerne op efter 5 min, så kom Thomas dem i sin ret på tallerkenen da vi skulle spise. Han sad og snøftede og svedte over det, så er glad for vi ikke efterlod dem i gryden længere :)

Kyllingen kunne godt bruge lidt ekstra smag end bare salt og peber, og synes den blev en lille smule tør. Så den skal nok ikke koges i gryden mere end 10 min max, efter man har steget den på panden.

Silas elskede spaghettien, men den var lidt sliprig efter at vi havde kommet olie og smør i.
Vi kom kun olie i Thomas' og min, og ikke smør, og de blev super lækre at spise.
Og et "lille" drys med parmesan på toppen, det høre automatisk til når man bor herhjemme :)

Calories: 478 pr. pers.

Pga. den super lækre smag af tomatsovsen, og konsistensen af spaghettien, giver jeg denne ret 4 ud af 5 stjerner.

Opskriften finder du HER


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...