torsdag den 21. marts 2013

Creamy Au Gratin Potatoes

Dette er mere en opskrift på tilbehør, hvor man selv bestemmer hvad der skal til.
Det er en form for flødekartofler. Forskellen er bare, at der ikke er fløde, men en oste-mælkesovs man kommer i i stedet.
Det tager ikke voldsomt meget forberedelsestid. Det meste af tiden, står kartoflerne i ovnen og passer sig selv.
Jeg valgte at lave dem i mine souffleskåle. Det passede med ca. 3 kartofler tilsammen i hver skål. 
Løgene valgte jeg at skære i  mindre stykker (request fra gemalen).
De endte desværre ud med at blive alt for salte, så hold igen med saltet. Man kan altid tilføje ekstra bagefter efter behov.
De kunne godt trænge til at få et stykke tid i ovn uden folie da ostesaucen ellers virkede for flydende. Kartoflerne havde også fået liiige i overkanten af tid, trods de ikke fik 1½ time som opskriften siger, men i alt 1 time og 10 min. 
Så jeg vil anbefale 50 min. i ovn med folie, og derefter 10-15 min i ovn uden folie for at brune toppen.
Smagen synes jeg selv var super lækker. Men man skal passe meget på når man spiser fra souffleskålene.. damn det var varmt, og holdte varmen godt i lang tid :)

Vi valgte at servere det til færdigkøbte kylling svøbt i butterdej (mandens valg).
Dog ville det have været dejligt med lidt kogte grøntsager til også og/eller et stykke brød.
Dertil kan man jo servere det kød man har lyst til :) 

Denne ret vil jeg give 4 ud af 5 stjerner

Opskriften finder du HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...