søndag den 21. april 2013

En skøn søndag

Ikke nok med at lørdag var super hyggelig. Der havde vi nemlig besøg af Silas' farmor og farfar til kaffe og aftensmad.
Men søndag blev også mindst lige så god.
Vi havde planer om at skulle i svømmehal, på et kræmmermarked der også var ved hallen, og ned og handle ind til madplanen for næste uge.

Sidste weekend og denne weekend, er de to bedste gange nogensinde at vi har haft Silas med i svømmehal. Thomas har haft ham med i omklædningen begge gange, og i dag gik det ikke så godt i omklædning, men da de kom ind til mig i børnebassinet var der intet. Det endte endda med, at Silas selv gik op af bassinet, hen til rutsjebanen og rutschede ned i vandet til os. Han grinede hver gang, sagde "KOMMER!" og rutschede ned :)

Vi var også inde i helsebadet og svømme rundt og plaske. Så skønt og Silas ville slet ikke op igen.
Da vi endelig kom op, så skulle vi på kræmmermarked inde i en af hallerne.
Jeg stenede rundt og kiggede, mens Thomas tog Silas med ind ved siden af.
Det var den hal, som Silas gik til gymnastik i, så der var stillet alle de kendte redskaber frem, og Silas nød at lege rundt derinde med farmand. Kunne se på ham, at han havde savnet det.

Det lykkes mig at lave nogle gode kup på kræmmermarkedet. Fandt et børne keyboard som virker upåklageligt, uden en eneste skramme. 15 kr!
Ud over det fandt jeg en kuffert med Brio togskinner i. Men spurgte om jeg ikke kunne nøjes med at købe broen, da den vi har er en træls en man skal samle. Han var egentligt ikke glad for det, men da han så, at han havde to broer i kufferten, fik jeg den ene bro for 30 kr. Yes!

Så købte jeg også nogle lykkepakker, to til Silas og en til Thomas og jeg. De kostede kun 10 kr stk.

I vores pakke var to små lys og en pakke med kuglepenne (Ja okay).
I Silas' var legetøjet på billederne nedenunder.

Især keyboardet er blevet et hit :)

Mht. til hvordan det går med at afvende ham fra sut, går det både godt og skidt. Han vågner om morgenen og spørger egentligt ikke efter den.
Han vågner stadig mindre om natten, og de sidste to dage, er han faldet i søvn til middag uden sut efter kun 10 min!
Han spørger sjældent efter den i løbet af dagen, max 2 gange.

På den negative side, så bruger han laaaaaang tid om aftenen på at falde i søvn nu. Mindst en time, og han når at blive pænt sur og ked. Vi er nok inde på skift ved ham mindst hvert 5 min.
Han spørger efter sut, siger han skal lave puha, snakker, synger, græder, griner, skriger, prøver at snakke udenom, skal have noget at drikke, skal have mere at drikke, skal have ENDNU mere at drikke.
Manden siger han er ved at give op pga. det. Men jeg siger, NO WAY! Nu har vi holdt ud i godt en uge. Det er ikke værre end de tigerspring vi engang gik igennem med ham.
Jeg giver det 1 uge mere, så vil jeg tro det går meget bedre.
Men især det med sproget går det meget bedre. Han gentager alt hvad jeg siger, det er så fedt, selv sætninger kommer der ud ind imellem.

Så vi holder ud endnu. :)

Så blev han også lige klippet her til aften. Som sædvanligt med popcorn foran fjernsynet. Synes jeg bliver bedre og bedre til at klippe ham for hver gang :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...