onsdag den 15. maj 2013

Fudge Layer Cake

Nam, nam! Så blev det endeligt tid til en lækker kageopskrift!

Vi skulle sørge for dessert da vi skulle besøge vennepar i weekenden.
Det var meningen det skulle have været en anden opskrift, men butikkerne var udsolgt for den ene ingrediens.
Derfor faldt valget på denne kage.

Den så SÅ lækker ud med fyld indeni og alt muligt, men så hurtigt, at der ikke var en opskrift til fyldet.
Derfor måtte vi på rov, og fandt en lækker opskrift, hvor jeg heldigt nok, lå inde med alle ingredienserne.

Jeg var meget usikker på hvordan kagen ville ende med at blive. Det var mange ting der skulle i, og jeg er nu pænt vandt til færdigblandingerne fra AMO :/

Jeg kom til at bruge becel i kagen selvom der står usaltet smør (og vi havde købt ind til det), men det gjorde heldigvis ikke så meget. Ud over det, fulgte jeg opskriften meget nøje.
Manden lavede smørcremen til toppen, som var næsten umulig at smørre på, men det lykkes til sidst :)

Moussen stod jeg for, dog skal man huske at den skal stå på køl 4 timer i hvertfald, efter kagen er samlet. Ellers kan den godt være lidt for blød.

Jeg ELSKER smagen af tyk kakaokage, med en lækker smørcreme og super kold mousse indeni.. Puha.. Den kage kommer nok på et fødselsdagsbord engang i fremtiden igen :)

Jeg vil give denne kage 4 ud af 5 stjerner

Den sidste stjerne ville den få, hvis den var lidt lettere at gå til og smørcremen ikke var så svær at påføre.

Opskriften på kagen finder du HER
Opskriften på moussen finder du HER

Enjoy :D~~

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...