mandag den 17. juni 2013

Stegte ris med oksekød, æg og pakchoy samt grøn salat

Med "Aarstidernes kasse uge 22" fik jeg en pak choy, og da jeg stadig er ny med denne grøntsag, måtte jeg ty til nye opskrifter jeg kunne bruge den til.
Der faldt jeg over en af Aarstidernes egne opskrifter, nemlig denne her med stregte ris osv.
Den er pænt hurtigt at lave, sund og smager ganske godt.
Salaten lavede jeg som beskrevet, dog havde vi ikke frisk ingefær.
Manden havde fået en dyr madolie med sin vinsmagskasse for en månedstid siden, og den er super god i sådan en salat. Så lige siden denne ret, har jeg brugt den olie og lidt citronsaft i alle mine salater :)
Jeg lavede hele retten på min sauté pande, den er så god, at intet brænder fast på den.
Vi brugte hakket oksekød i stedet for oksekødstern. Oksekødstern har det med at være seje at tygge, og det ville ødelægger hele retten. Hakket oksekød passede bare SUPER godt ind.
Manden synes godt at pak choy'en kunne undværes i retten, men han spiser heller ikke det hvide på icebergsalaten, men så må jeg bare skære det i mindre stykker næste gang, jeg synes det smagte ret godt.
Så det er den første wokret der ryger i vores opskriftsmappe :)
Vi giver denne ret 4 ud af 5 stjerner

Opskriften finder du HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...