tirsdag den 20. august 2013

Mandens fødselsdag

Manden og jeg har fødselsdag med knap 1 mrds mellemrum, så i dag var det ham til at blive et år ældre.
Dejligt for ham, var det midt i hans ferie, og da Silas var i børnehave, kunne han dovne den herhjemme så meget han ville. (efter vi havde ryddet lidt op) :)
Vi hentede Silas tidligt, efter jeg havde afsluttet bassin træning, og tog til Herning til en omgang lækker Bones mad.
Silas huskede det tydeligt fra min fødselsdag, og vidste at der ventede ham en stor potion is!
Vi nøjedes da kun med at bestille salatbar og is til ham, da han spiser så lidt.. well.. bortset fra salatbaren hvor han grovæder majschips, majs og croutoner.
Efter vi havde spist, tog vi en lille gåtur, i Herning igennem gågaden. Her kom vi forbi en slikbutik hvor der stod sådan en børnemaskine-ting udenfor. Som man kunne proppe penge i, så spillede den musik og bevægede sig.
Den var Silas straks klar til at prøve, og med hundeøjne, fik han lokket farmand ind i butikken og hæve 10 kr på dankort. (Video nedenfor).

Silas har også haft en SUPER start i børnehave. Jeg var voldsomt nervøs.
Lille bitte Silas, i den store flok af børn, ville han nu passe ind?
Efter 1½ uge kan jeg nu sige JA, det gør han.
Han passer endda bedre ind end han til sidst gjorde i dagpleje. Man kan mærke på ham, at det, at kunne lege med børn helt op til 4-5 år det er helt fantastisk for ham.
Han elsker pædagogerne, og kan alle navnene på dem i hans stue. Har sjældent hørt ham smile og vinke så meget til en voksen som han gør til dem.
Han er stolt over at have sit eget rum, sin egne "Sager", og madkasse.
Det er helt fantastisk at høre hans sprog udvikle sig, og fortælle om hvem han har leget med og hvad de har lavet. Så sent som i går, fortalte han om en dreng, som han nævnte navnet på, og sagde at de havde sunget sange sammen.

Da vi hentede ham i dag, var han i fuld gang med at lege med en anden dreng, i en legeorm, hvor de grinede helt vildt.
Ville ønske jeg kunne være en flue på væggen i lidt længere tid, så jeg kan se hvor meget han hygger sig.

Facebook gruppen har allerede fanget Silas på et billede og en video (ærgerligt jeg ikke kan dele dem med jer). Men han passer bare rigtigt godt ind.

Så nu er jeg slet ikke nervøs længere. På trods af, at han først bliver 3 til november, så føles han pludseligt så meget ældre :)

I morgen holder vi ham hjemme, hans dagplejemor har nemlig lovet at kommer forbi på legepladsen udenfor. Han har spurgt efter hende en del (tror han savner hende), så tænkte det kunne være hyggeligt lige at se hinanden igen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...