søndag den 29. september 2013

Banankage

Manden købte lige en ordentligt sjat bananer hjem her i sidst uge, så mange, at vi slet ikke kunne nå at spise dem allesammen. Han spiser dem ikke engang selv -.-
Så hvad gør man lige med så mange bananer? Ud over at dyppe dem i chokolade.

Jo, man bager da en kage af dem, og det kunne Silas jo meget fint hjælpe med :)
I får lige nogle billeder som i har set i et indlæg tidligere, men også nogle nye.

Denne kage er som sagt nem at lave med børn, den tager ca. 50 min at lave, alt efter hvad for en ovn man har. Vi lavede 6 muffins som skulle have ca 20 min i ovn, og resten til en kage som i alt fik ca 40 min.
Husk at stille den nederst i ovnen, da den bliver meget hurtigt brun ovenpå.

Jeg ændrede lidt på opskriften som anbefalet. Fx kom jeg et stk. mindre æg i, så kun 2 æg. Ud over det kom jeg meget banan i. I stedet for 1 kom jeg 3 i.

Da kagen var færdig og stadig lun, smagte den ALT for meget af banan, så var bange for at jeg havde kommet for meget i, men dagen efter hvor den var kold, smagte den mega godt :)

Vi valgte at komme chokoladestykker inden i og som overtræk.

Jeg stod dog for at bikse det meste sammen, da det skal vendes meget forsigtigt sammen i skålen, men Silas hjalp med at holde håndmixeren i starten, og at smage choklade til.
Det var også hans job at fylde muffinformene med dej :)

Jeg vil give denne opskrift 4 ud af 5 stjerner

Opskriften finder du HER 

 Chokoladen smages til

 Dejen fyldes i

 

 
Kagen spises :)

De lækre muffins

Kagen som blev overtrukket med chokolade efter den var kølet lidt af. Dog skal man komme bagepapir i formen eller smørre den ekstra godt, bunden hang fast da jeg tog den ud af silikoneformen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...