mandag den 16. september 2013

Månedens makeup, parfume og creme (September)

Jeg måtte lige springe august over, har været lidt travlt med jobcenter, jobsøgning og familieliv.
Men her er de nyeste anmeldelser på produkter jeg har prøvet :)

Redken 5th avenue nyc all soft shampoo og conditioner (fullsize koster 185/199kr) 

Da disse er prøveprodukter, har det været svært for mig at teste dem til deres fulde. Dog synes jeg ikke mit hår opfører sig meget mere anderledes end med andre hårprodukter. 
Synes dog mit hår er en lille smule mere glat, men også lidt mere elektrisk end det plejer.
Jeg bruger meget balsam i mit hår, så dette produkt holdt ikke mere end 3 gange, shampoo'en lidt flere gange.
Shampooen skummer ikke så meget som andre produkter, og ligesom en tandpasta, er det for mig bare mest naturligt, at man kan mærke en effekt, så jo mere skum jo bedre (i mit hoved, selvom jeg ved det ikke er helt sandt) :)
duften synes jeg ikke der er meget at sige om, den er mild, og dufter faktisk ikke af voldsomt meget.

Flora by gucci bodylotion, gorgeous gardenia (fullsize koster 330 kr) 

Da dette også var en prøve på 50ml, regnede jeg ikke med, at der ville være meget at sige om denne. Men det viste sig, at cremen er meget tynd, og derfor rækker det meget mere end hvad man tror. Jeg bruger den dog i ansigtet, da jeg manglede en god creme til efter badet. Jeg tørre meget ud i ansigtet efter badet, og der er denne faktisk meget god.
Jeg bruger hvad der svare til en M&M peanut-størrelse, og efter 3 uger, har jeg endnu ikke brugt halvdelen.
Må da sige, at jeg stadig synes prisen er pææænt høj, men køber man den fulde 200ml, så kommer den nok til at holde ½ år, alt efter hvor meget af kroppen man bruger den på.
Duften er meget luksus, mild og alligevel kraftig, men ikke mere end hvad man synes er acceptabelt. 
I ansigtet tørre den hurtigt ind, og efterlader min hud spændstig og gennemfugtet hele dagen, uden at fedte.

 Famous X by sue moxley baked bronzer, værdi 79,95

Min allerførste bronzer, og skal lige lære at bruge den.
Jeg bruger den sårn set kun, til at understege mine kindben. Den farve jeg fik er meget mørk, så jeg bruger ikke så meget. Den giver et elegant look, men kan også slanke lidt i ansigtet og forme det som man vil :)
Påfører det med den vedlagte børste, og børster derefter af med min makeupbørste for at udligne looket, så stregerne ikke er så markerede.
Farven ligger sig flot på ansigtet og bliver liggende nogle timer.

Oriflame swedish exfoliating spa body scrub, værdi 128 kr 

I badet bruger jeg denne til hele kroppen (undtagen ansigtet).
Den skrubber alle hudcellerne af med skrappe saltkorn, og efterlader huden ren og lidt gummi-agtig i blødheden. Må advare, at hvis man har de mindste sår eller lign på huden, så pas på med at skrubbe, saltet sviger pænt meget.
Bruger produktet nedenunder for at blødgøre huden, så huden er knap så gummi-agtig og mere silkeblød.
For at bruge det til hele kroppen, rækker sådan et produkt her til ca 6-7 gange. Bruger det 1 gang i ugen.

 Nivea in-shower moisturizer, Fullsize koster 49,95

Bruges på huden i badet efter " Oriflame swedish exfoliating spa body scrub", efterlader huden silkeblød og med en dejlig duft af sæbe. 
Smører sig ind og venter et par sekunder før man skyller det af igen. Jeg fik et prøveprodukt på 50ml der holde ca 4 gange, så synes prisen for en fullsize på 250ml for 49,95 er en meget pænt pris. Bruger den kun 1 gang om ugen sammen med body scup. Ellers bruger jeg normal kropssæbe de andre dage.


Rimmel scandaleyes eye shadow stick, værdi 69,95 

Jeg vil rigtigt meget gerne lide den her. Farven er super fed, og ideen med at påføre det med en blyant er en god ide. Desværre er den ikke så god.
Farven ligger sig fint. Men den er lidt svær at påføre, med mindre man spidser den, ellers ligger den sig som en 3-årig der har været i mors makeup-taske.
Desværre holder den rigtigt dårligt. Selvom den ligger en flot markeret farve, så klumper den sammen ved det mindste fugtighed eller sved på øjenlåget. Efter kort tid, har man derfor en samling øjenskygge i folderne af øjenlåget. 
Måske hvis man havde en god base, blev den liggende. Det må jeg eksperimenterer lidt med, ellers kommer jeg ikke til at bruge den mere.

 Mua kiss proff lip stain, værdi 39,95

Dette produkt var desværre heller ikke en af mine  favoritter. Det ligner en sprittusch, det føles som en sprittusch og lugten minder også om en sprittusch. Når jeg påfører den, har jeg pænt svært ved at komme over følelsen af, at det er en sprittusch jeg kommer på læberne, og det er ikke voldsomt tilfredsstillende :/
Desværre, føles det også som om farven bliver tegnet på, med en meget dårlig og næsten opbrugt tusch. Farven forsvinder næsten ind i læberne, og ses kun meget svagt efter påføring.
Så har egentligt ikke meget godt at fortælle om dette produkt. Desværre, fordi indpakningen lagde op til så meget mere.


 
Almay Wake Me Up Eyeliner – 69 kr.

Til gengæld er jeg noget mere glad for dette produkt. Det er en eyeliner og highlighter i en. Den blå side er eyelineren, med en meget tynd spids, der kan drejes op.
Dog skal man være meget forsigtig, den knækker meget let, så man skal ikke rulle den for meget op.
Den hvide side er en highlighter der skal påføres flere steder omkring øjet. Langs buen i øjenbrynet, i inderste øjenkrog mellem næse og øje, samt i øjenkrogen ud mod tindingerne. Derefter fordeler jeg det ud med en finger, for at farven ikke er så markeret. Det opfrisker og åbne øjnene.
Highlighteren er meget kold og "våd" i farven, men det gør den let at påføre, og behagelig at tage på.

 
Yves saint laurent volume effet faux cils baby doll mascara. (Fullsize koster 250 kr)

Ærgerlig for prisen, er dette en af de bedste mascara jeg endnu har prøvet. Den forvandler mine mindre og usynlige små øjenvipper til motherfucker-killer-babyeyes.
Jeg har sjældent set så stor en forvandling.
Den skiller vipperne smukt af, og giver ekstrem volumen. Hvad andre mascara jeg har prøvet ikke gør, som denne gør, er at bue vipperne opad samtidig. Det er med til at skabe det lækre babydoll-look.
DESVÆRRE! (ved ikke om det er pga det er et prøveprodukt), men efter ca 5 ganges brug, begyndte den langsomt at klumpe. Nu skiller vipperne ikke helt så godt ad, kvaliteten er i hvert fald faldet med 50%.
Det er ikke et produkt jeg ville købe selv, men er nærmere et man ønsker sig under juletræet til jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...