onsdag den 13. maj 2015

Familiebesøg

Min mor og søster har været på besøg et par dage.
Det er første gang de ser Lucas, da de bor i Norge, og der blev hygget både med Lucas og Silas. 
Min mor prøvede både at hente og aflevere Silas i børnehaven, den havde hun nemlig ikke set før. Silas var som altid super stolt over at vise børnehaven frem.
Det blev også første gang, at jeg fik testet gåturen til børnehaven og tilbage igen med barnevogn. Turen var liiige lang nok, så havde pænt ondt da jeg kom tilbage, men håber på at hvis jeg bare sørger for at gå flere og flere ture når vejret tillader det, så håber jeg på jeg langsomt får trænet kroppen op.

I fredags var sundhedsplejersken på besøg igen for at kontrolveje Lucas, og han har nu rundet de 4 kg og er vokset 4 cm siden fødslen, så er nu 53 cm lang.
Det er dejligt at der ikke var noget galt med mit mælk eller ham.
Jeg kan også mærke mine arme allerede langsomt er i god genoptræning ved at bære rundt på ham, samt sidde med ham og amme.
Måtte bede Thomas om massange går, da Lucas er en lille hyggetrold og kun ved held vil ligge selv og sove. Det er pænt hårdt for ryg og haleben.

De sidste par nætter har været pænt hårde. Lucas er vågnet mange gange og brummet. Han græder sjældent, men brumme det gør han næsten hele tiden.
Det betød, at jeg vågnede, og forsøgte at ligge ham til brystet. Det afviser han dog gang på gang, så prøvede at give ham sutten, som han også afviste. Jeg prøvede at ligge ham tæt op af mig, eller for sig selv, ligge ham på ryggen eller højre og venstre side. Lige meget hvad, så brummede han og var utilfreds.
En nat tog det 3 timer før jeg fik ro nok til at falde i søvn.

I nat vendte det dog fuldstændigt. Faldt i søvn kl 23, blev vækket kl 1, gav ham lidt at spise, men han ville ikke spise så meget. 
Så endte vi med at sove igen til klokken blev 5, der skiftede jeg hans ble og han fik lidt at spise. Så sov han ellers til omkring kl 7 hvor han var urolig til lidt over 8, og så tog vi et sidste stræk til kl 9 hvor vi så stod op.
Var helt smadret på en anden måde når jeg rent faktisk får lov til at sove. Kroppen når at komme i en dyyyb søvn, og den er pænt hård at blive vækket fra. 
Men i sidste ende er jeg mere frisk og mere klar i hovedet.

Ja, det er hårdt at blive mor igen, men helt klart det værd.
Lucas begyndte så småt at sende beviste smil afsted for knap en uge siden, så smelter jeg bare fuldstændigt :)

 Min lillesøster Lea med Lucas


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...