mandag den 5. februar 2018

Tærte med kylling og broccoli

En lækker æggetærte for hele familien.
Broccolien står meget frem, så man skal være fan af det før end at denne er god.
Det er mine unger heldigvis, så det gled fint ned :)
Opskriften er inspireret herfra, vi har dog tilpasset den vores smag herunder.
Jeg glemte at bage tærtedejen i ovnen først, men er sikker på den ville blive bedre af det, derfor det er tilføjet opskriften herunder.

Grunden til at jeg laver en del opskrifter i 3 og ikke 4 personer er, at vi er 2 vokse og 2 børn, og mine unger spiser sammen svarede til en voksen.

Tærte med kylling og broccoli
3 personer
Tid: 1t (30 min. bagetid)

Ingredienser:
- 1 tærtedej
- 1/4 broccoli i mindre buketter
- 1 løg
- 5 stk cherrytomater
- 1 pk. gramparma- eller serranoskinke
- 1 neutral marineret kyllingefilet
- 4 æg
- 1 dl mælk
- 200g Ricotta ost
- 50g revet ost
- Salt
- Peber

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 200 grader
Sæt vand over at koge, og kog broccolien i ca. et minut.
Hæld vandet fra og lad dem stå i gryden.
Kom dejen i en tærteform, og prik huller med en gaffel for at undgå luftbobler.
Bag dejen i ovnen ca 10 min.
Hak løget fint og skær cherrytomaterne i kvarte.
Fordel 1/4 af skinken på en bageplade og bag den i ovnen i ca 10 min.
Resten 3/4 skæres i strimler.
Skær kyllingen i mindre strimler.
Kom olie på en stegepande og tilsæt kylling, løg og parmastrimler. Krydder med salt og peber.
Fordel fyldet i tærteformen sammen med det kogte broccoli.
Bland æg, mælk, ricotta, revet ost, salt og peber i en skål og hæld det over tærten.
Bag tærten i midten af ovnen i ca 30 min. Indtil æggemassen er stivnet og tærten har fået farve.
Server tærten med det sprøde parme på toppen og cherrytomater.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...