tirsdag den 28. juni 2011

Bagemanse kommer til Brande

Ja, så er endnu en maskine ankommet til adressen. Vores lige Bagemanse som er en bage/brød-maskine.
Man skal simpelthen bare komme ingredienserne i en efter en, så blander den det, ælter og bager det.
Man kan lave lige den slags brød man har lyst til.
Den kan også ælte dej til boller eller hvad man lige står og skal bruge.. pizzadej måske?? :P~~
Så kan den bage kager og lave syltetøj.. jaaaamen altså!

Var nede og handle en masse forskelligt mel, og toppings til brød, gær, kerner.. hvad man nu kommer i sådan noget brød.
Det eneste jeg ikke kunne finde var mælkepulver? Eh? Was ist das? Så brugte almindelig mælk istedet.

Så den kom lige i brug i går aftes. Havde så ikke lige tænke på at hele processen ville tage 3 timer i alt, så brødet var først færdigt til midnat. 
Her til morgen fik jeg så skåret det, og det viste sig at jeg vidst lige havde tilsat liiiidt for meget gær :/
Så prøvede vi da bare igen!
Anden gang blev færdig her kl 13, og det ligner mere rigtigt brød. Skal lige eksperimentere lidt med smagen, så den smager af mere. Men spises det kan det :D
Mums da!

Glæder mig til at vise hvadfor nogle ting jeg kan lave med Bagemanse :)
 Shopper ind med mor

 Bagemanse i sin helhed

 Ingredienserne kommer i

 Skålen med ingredienserne kommer i Bagemanse

 Bagemanse bliver tændt

 Røre, røre

 Ælte, ælte

 Hæve, hæve

 Første og mislykkedes resultat

 Andet og lykkes resultat

 Klar til at spise

 Silas er klar til at smage

"Weee, Bagemanse er bare SUPER sej!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...