onsdag den 28. december 2011

En lang men god jul

Jeg har været pænt meget væk fra min blog den sidste uges tid.
Det lagde ud med at Silas blev syg søndag d 18, så jeg måtte blive hjemme og tage mig af ham om mandagen. Der lykkes det ham at smitte mig, så jeg måtte melde mig syg tirsdag og onsdag, hvor jeg lå og snottede som en gal i sengen.
Så lykkes det mig at smitte Thomas, som da måtte tage en sygedag om torsdagen. Samme dag ankom min mor fra Norge med min lillesøster.
Så gik dagene ellers stærkt.
Jeg har arbejdet alle dage undtagen d. 24 og 25. 
Thomas har været hjemme og passe Silas, og vi har skiftevis være i sommerhuset med min mor, min søster og min storbror eller herhjemme, så der har været tryk på det meste af tiden.
Planlægning og konfektlavning (nåede ikke så meget som jeg ville), og nåede knap at købe de sidste gaver før vi ramte d. 24.
Men det endte nu alligevel med at blive en dejlig jul.
Vi havde lejet et sommerhus, som min mor og søster skulle bo i under deres ophold her i DK. Der kom min storbror og overnattede med dem helt fra dag et, og min lillebror joinede også et par dage.
Min far kom endda også og overnattede og holdte jul sammen med os allesammen.
Vi var samlet hele min familie (hvilket vi ikke har været i over 10 år). Så det var helt specielt, men syntes det var SKØNT at Silas kunne få lov til at hilse på min side af familien også, og holde jul med dem.
Juleaften forløb stille og roligt. Silas måtte vi dog vække fra sin lur flere gange, da vi først skulle af sted til sommerhus i tide, samt have ham op til aftensmaden senere, og til sidst for at køre hjem igen.
Alle de gange gjorde, at han efterfølgende vågnede over 1 gang i timen hele natten. Følte mig lidt som en dårlig mor der.. stakkels pus :(
Men siden der har han sovet igennem hver nat igen.
Men her er lidt billeder af vores jul, er bare SÅÅÅ træt for tiden, så vil ind og ligge om ikke så snart.
Og 10000000 tak for gaverne allesammen. Det var alt sammen noget vi alle kan bruge, så INTET skal byttes.. well.. eneste grund til at vi beholder koen (read: se billede længere nede) er fordi den er for grim til at blive byttet ;)

 Mormor havde moster Lea's dubloklodser med, de er bare et hit!

 
 Så fik vi ny vaskemaskine.. den kan vise hvor lang tid der er til den er færdig.. nøøj.. så smarte sådan nogle er i moderne tider :D

 Onkel Ole

 Hyggerspiser i sommerhuset den første aften

 Moster Lea pynter juletræ

 Silas, moster Lea og mor laver konfekt. Silas prøver dog bare at mase sig ind så han kan spise det...

 Drengene spiller matador


 Moster Lea laver en... uhm.. knap så lækker macipan hotdog...

 Så er julebordet dækket
 Fine morfar
 Gryderne koger med lækker mamse!

 Farmand og Silas

 Onkel Andreas, så fin som han er


 Mormor laver lækker julemamse

 Onkel Ole og Moster Lea stener lidt tegnefilm

 Silas leger

 Nisse Silas
 Mor skal lige have en krammer

 Onkel Andreas slapper den

 Så blev det spisetid

 
 
 Det fine juletræ
 Min dejlige søster
 WTF onkel Ole -.-

 
 Sms pause

 Moster Leas første julegave

 Moster Lea med vores mor

 Så kommer gaverne under træet

 En træt Silas klar til seng

 Ikke et juletræ med gaver, men gaver med et juletræ


 Vores første gave (så sødt) :D

 Thomas fik sit lyssværd

 
 En ko -.-

 Frække Lea

 Dagene efter jul, Silas hygger med mormor

 
 
 Thomas familie kommer i sommerhuset

 
 Tag dig sammen Onkel Ole -.-

 Silas hygger med Faster Karina

 Silas med Farmor

 
 Giv mig min sut!

 Silas med æbleskiver.. endte med at spise 3 og grovæde pebernødder

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...