mandag den 23. januar 2012

En lørdag aften uden basse, og en kreativ søndag

Denne weekend er blevet brug på lidt af hvert.
Lørdag kom Silas' farmor og farfar ned for at passe Silas. De havde taget fastelavnsboller med.. muums.. Men Silas ville hellere have frugt.. han er godt opdraget.. så er der mere kage til mor og far :)
Da klokken blev 16, kørte Thomas og jeg så mod Fredericia, der havde vi en aftale med vores vennepar Lena og Jesper. De serverede aftensmad + dessert (muuums!), før turen gik ned til biografen hvor vi så jordens kedeligste film.. Ja! J. Edgar.. omg.. Måske er den god for dem der interesserer sig for dokumentar af en art.. men jeg sad og ville bare hjem. Mand, den var kedelig -.- Det eneste fede var da Leonardo dicaprio kyssede med en anden mand (til trods for at de begge spillede gamle mænd på 70 på det tidspunkt). 
Men skide hyggeligt at være sammen med nogle andre mennesker, og uden alt det børnesnak der er hele tiden ellers :D

Forinden vi havde mødtes med Lena og Jesper, havde vi lige været et smut i nord Fredericia. Der havde jeg en aftale med en privatperson som solgte ud af hendes stof. En helt sort sæk jeg måtte blande med stof for blot 200 kr. Det var et tilbud jeg ikke kunne takke nej til.
Så endte om med en masse lækkerier.

Hele søndag aften blev da brugt på at syge hakkesmæk.. ja.. det er ikke i flertal.. brugte 3 timer på EN hagesmæk, hehe. Men det er kun fordi jeg også skulle lære at sy skråbånd, og det er lidt avanceret når man sidder og skal lære det fra billeder på en Ipad :)
Motivet på smækken er lavet af det gardin jeg købte i genbrug, og på bagsiden har jeg syet liggeunderlag fra "stof og stil", så det holder tæt. Langs kanten har jeg så syet mit hjemmelavede skråbånd. 
Syntes selv den blev ret sød.
Nu har jeg allerede tegnet to mere op som jeg vil sy i aften, så går det lidt hurtigere.. forhåbentligt begge to på den halve tid.
Resultatet af den første er fyldt med fejl, men den kan bruges, og den passer. Det er det vigtigste :)
Så skal de næste nok blive pænere.


 Samling af de blandede stoffer for 200 kr

 
 
 
 Måske potentiale til et plysdyr engang i fremtiden? :)

 
 Nyvasket stof klar til brug når der er tørt

 Første smæk.. fyldt med fejl, men sådan er det jo :) 

 bagsiden

 modellen med den på

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...