torsdag den 10. januar 2013

Fabulous French Loaves

Så har jeg skudt mit nytårsfortsæt i gang.
Det første nye brød har været i ovnen, og det er manden der valgte opskriften (ud af de 60 andre jeg har valgt ud).
Om det var begynderheld ved jeg ikke, det viste sig i hvertfald at være et godt valg :)

Brødets smag i sig selv er dog ikke overvældende, men med med lidt smør eller andet på, er konsistensen som var det købt ved en bager.
Udseendet er heller ikke til at brokke sig over, det giver virkeligt appetit til at spise det :)

Dog løb jeg tør for hvedemel efter de første 2 cups (tog de amerikanske mål), så måtte bare være glad for at jeg er mig, og har skabet fyldt med erstatningsmel i alle varianter. Resten blev fyldt ud med lækker durum mel, og det fortryder jeg ikke, det har også været med til at give en dejlig smag.

Som de fleste har beskrevet, så skal der lidt mere mel i end beregnet af ingredienslisten, men man skal stadig passe på; kommer man for meget i, så bliver den for tung.
Hvis man ælter lige til dejen begynder at suge alt det andet på bordet til sig, så bordet ser "rent" ud, ikke nødvendigvis de 8 min som der står i opskriften, tror max jeg æltede 5 min. Så endte mit brød med at blive dejligt luftigt.

At pensle æg på (jeg penslede med helt æg og ikke kun hviden som opskriften siger), skære revner i, samt drysse sesamfrø på toppen, har også gjort brødet meget professionelt i udseende.
Toppen er blevet dejligt hård som et brød af den slags skal være. Ikke det der bløde hjemmebag man altid får.

Jeg vil give denne opskrift 4 ud af 5 stjerner, hvis brødet havde smagt fint i sig selv uden noget på, så havde den stået til 5 stjerner

Opskriften finder du HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...