mandag den 25. februar 2013

Grilled Chicken Thighs Tandoori

Dette er lidt en snydeopskrift.
Var meningen jeg ville følge denne opskrift, (hvilket jeg gjorde) frem til tilbehøret og tilberedningen.

Kyllingeinderfileterne har jeg marineret og ladet stå i køleskab i 6 timer efter opskriften, men da vi lå inde med en pakke Knorr Chicken Tandoori, kunne jeg lige så godt bruge den.
Var nemlig lidt på bar bund med en sauce til risene, og det var der i denne pakke.
Så er det selvfølgelig en bonus, at risene i pakken også var lækkert krydrede og ikke almindeligt kedelige.

Marineringen var ganske hurtig og tog kun 15 min.
I stedet for at lave det i ovn som opskriften siger, så fulgte jeg den på knorrpakken og lavede det i min sautepande. Der skar jeg kyllingen i mindre stykker, og stegte dem med peber og krydderier. Marinaden var lidt flydende, så lod til koge helt ind til der ikke var væske tilbage, før jeg tilsatte det fra knorrpakken.

Risene blev kogt i vores riskoger, og resten blev serveret ovenpå.

Det smagte ganske udemærket, især kyllingen var så saftig at den nærmest gik fra hinanden når man skar den over. Det var som om de var blevet stegt i en stegepose, så alt saften var bibeholdt. Elsker når kyllingen er sådan :)

Marinaden fra opskiften passede perfekt til knorrsaucen (smed marinaden fra pakken ud). Så aner faktisk ikke hvordan det ville smage med knorrmarinaden, har nemlig ikke lavet den knorr-ret før.
Men ved i hverfald nu, at denne marinade er ganske god, så den kunne bruges en anden gang.

Manden giver den 3 og jeg giver den 3,5 ud af 5 stjerner :)

Opskriften finder du HER


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...