torsdag den 28. marts 2013

Nyt køkkengrej til mor og søn :)

Herhjemme er det ikke kun mor der får nye ting til køkkenet. 
Nej, Silas har også stået og manglet nogle ting til sit køkken, og det har han vist i en den dur der hedder, "Jeg roder lidt lidt i mors skabe". 
Det var jeg efterhånden ved at blive RET træt af. Han tømte vores skabe og skuffer for ting og sager, og så var det ellers spredt over hele huset.
NU skulle det være nok. Så Silas fik en gave af mor, de ting  han elskede allermest ved mors køkken.
Hvad er det så for ting?
Jo, det er en blender, en håndmikser og kaffemaskinen var en bonus :)

Legetøjsbutikken mener så åbenbart kun det er tøser der leger med køkken, så det fandtes kun i farven lyserrød.
Da jeg nævnte det for manden var han straks imod det, men det ignorerede jeg, og købte det alligevel :)
Det endte med at blive en kææmpe hit herhjemme, og han har leget med tingene konstant de sidste 2 dage. Lyserrød eller ej, så længe de lyser og larmer så er det lige så meget drengelegetøj :)

Af farmand fik Silas en brandbil, og hvis man trykker på den kan den lave lyde. Han har leget med den et par gange, og er ret sikker på, at så snart vi skal lege med biler, så er det den første det bliver spurgt efter :)

Er dejligt at glæde sin søn på dage ud over fødselsdage.
Det var bare for hyggens skyld at vi fik ekspedienten til at pakke det ind, så har Silas en glæde af at pakke dem op som rigtige gaver. Det ELSKER han også, og er blevet super god til at pakke dem ud.

Her er lidt billeder og video af da Silas fik sine gaver :)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Nu skrev jeg jo også nyt køkkengrej til mor i overskriften :)
Jeg har nemlig købt mig en "Nicer Dicer Plus". Det er et køkkenredskab kendt fra TVShop.
Jeg læste en del anmeldelser på nettet for at se hvad folk sagde om produktet, og min xchef har også købt en for længe siden, og sagde han slet ikke kunne stop med at hakke grøntsager.
Så nu skulle det være! Nu vil jeg have sådan en lækker en til salat herhjemme (Så kan det være der kan komme mere på bordet) :)

Så her er en lille anmeldelse af det jeg har undersøgt indtil videre.
Desværre kan den ikke skære pølse på mandolinjernet. Ville være fedt med tynde pølseskiver på brødet, men den river dem bare i stykker. Ud over det, så fandt jeg ud af her til aften, at cherrytomater også er for små tomater til at skære igennem (Hehe, skule jo prøve alt) :)
Men er ret sikker på at den klarer det fint med store tomater.
Så lavede vi ovnbagte kartoffeltern til aftensmaden, og det viste sig at være en kæmpe succes.
Selvfølgelig skal man skrælle dem og skære kartoflen lidt til, men det er bare at halvere dem. Så trykker man dem igennem,og puf, flotte tern! En anmeldelse på nettet, beskyldte TVShop-reklamerne for at have forkogt kartoflerne så de kunne presses igennem, men det er løgn. Den klarer det SUPER fint med helt rå kartofler!
Så klarede den også lige salaten til aftensmaden.
En omgang iceberg. Pil bladede af, skær det grimmeste væk, fold sammen, i maskinen, tryk! Så er der skåret i mindre stykker. Det samme med agurken, skær den i halv, tryk, flotte agurketern.

Nogle siger måske det er dobbeltarbejde og opvask, da man jo alligevel står med tingene i hånden, så kan man lige så godt skære videre. Men det er altså hurtigere, i sær hvis man laver større portioner.
Jeg glæder mig fx. til når vi skal gøre det med løg i tern. Det kan KUN blive bedre, og uden tårer.
Jeg bruge mandolinjernet til at skære løg i skiver til min sandwich, og det gik super let. Smukke skiver, ingen tårer :)
De næste nye opskrifter der kommer op hvor jeg har brugt dette produkt, vil jeg lige gøre opmærksom på hvad den har hjulpet til med. Bare for at udforske alt hvad den kan ;)


Her er et par billeder af skønheden. (P.s. hold den LAAANGT væk fra børn.. damn de knive er skarpe!)

 
 
 Her er aftensmaden fra i dag. Kartofler, iceberg og agurk er skåret med Nicer Diceren

 Silas har godkendt. Selvom han var mere vild med de mini grissini vi havde til salaten :)

Far er også tilfreds. Han synes bare jeg snakker for meget om den Nicer Dicer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...