onsdag den 22. maj 2013

Kylling i karry

Manden er ikke så vild med karry, så jeg tog chancen, nu han er væk et par dage, og lavede det til aftensmad.
Jeg tilsatte ekstra vand til retten løbende så den ikke tørrede helt ud, men max 1,5dl vand. Det er rigeligt fint. Bare man sørger for at koge det under låg, så forsvinder det ikke så hurtigt.
En af de gode ting ved at koge under låg er, at kylling bliver suuuuper mør. 
Kyllingen var noget af det bedste ved denne ret, smagen af karry var simpelthen bare perfekt (jeg brugte den IKKE stærke karry).

Jeg var lidt skeptisk om jeg nu kunne lide retter med æbler i, er sjældent jeg kommer frugt i en aftensmadsret, men det gik rigtigt fint.
Jeg kom dem i 3 min før de rigtigt skulle i, og lod dem koge med før jeg kom mælk i. Da fik de lidt over 5 minutter mere efter mælken kom i og blev derfor super møre, og passede lidt ind i konsistensen med resten af retten.
Jeg lunede mælken op før jeg tilsatte den for at den ikke skulle skille, men retten var så lang tid om at jævne at den blev for varm, og så skilte den alligevel :(
Men smagen var intakt trods det ikke så nær så lækkert ud. Endte med at måtte jævne den med sovsejævner til sidst.
Overvejer om der skal bruges fløde næste gang, smagen af sovsen var nemlig en lille smule vandet. Så jævner det også bedre.

Denne ret vil jeg give 4 ud af 5 stjerner, mest fordi kyllingen redder den, ellers havde den fået en 3'er.

Opskriften finder du HER

 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...