fredag den 3. maj 2013

Når man må smide håndklædet i ringen

Manden har været på messe siden sidste mandag og fortsætter til efter weekenden. Det kræver lange arbejdsdage af ham, og han er først hjemme kl 19 nogle dage og andre dage så sent som kl 21 ellere mere. Der måtte jeg simpelthen indse, at jeg ikke kunne klare det hele selv herhjemme.
Hente Silas, lave aftensmad, bade ham, putte ham og tage ham selv meget af natten.
Jeg havde så mange smerter, at jeg slet ikke kunne overskue at opfylde hans behov.
Så på trods af at det skærer helt ind i hjertet at måtte indrømme det, så er jeg ikke i stand til at tage mig af ham selv disse dage. Derfor er Silas nu oppe ved sine bedsteforældre, hvor han vil få alt det forkælelse som det bette pus fortjener.

Jeg startede også praktik i dag, og må indrømme at jeg er glad for den beslutning jeg har taget. Ud over at komme hjem med utroligt mange ryg/bækken-smerter, har jeg også en influenza kørende rundt i kroppen.
Havde feber i nat, og havde svært ved at finde til ro.
Smertestillende har jeg taget hele dagen, og da jeg kom fra praktik, var det første jeg gjorde, at tage 2 piller og smide mig i sengen med en pude mellem benene.
Der lå jeg i ca 1 time før jeg følte jeg var klar til at komme op igen, og kunne mærke hele bækkenet var træt, og havde svært ved at holde mig oprejst.

Det har været svært for mig at acceptere at jeg føler mig så handikappet, har endda følt mig som en super dårlig mor. Også selvom jeg ved at egentligt ikke er det, men kunne jeg vælge, ville jeg jo helst kunne støvsuge, lave mad og kaste rundt og lege med Silas, uden at tage højde for om jeg kan holde til det eller ej.

Min genoptræning jeg er startet med, kører jeg med 30-40 min om dagen, og hele min krop er rigtigt træt bagefter. Men håber der kommer en forskel snart.
Min Fys. har i hvertfald snart givet op på mig, det er nr. 4 nu. Snakker om endnu engang at sende mig videre  i systemet. Snakker om bindevævssygdomme og hypermobilitet.
Jeg er bare ikke klar til at acceptere en kronisk gigtsygdom i min alder!

Håber snart det finder ud af hvad der er galt.
Alt have så ondt efter kun i knap 3 timer at sidde og pudse trollesten og pakke breve, er simpelthen bare bunden :/

Af hvad bedre nyheder er, så kan jeg da holde til at sidde lidt at sy. Og det er der kommet denne herlighed ud af til bette-drengen. Nåede lige at blive færdig med den i går før influenzaen tog over.
Trøjen får sit eget indlæg på bloggen når jeg lige har taget billeder af sønnen med den på, den er bare SÅ sød til ham :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...