tirsdag den 4. juni 2013

Chiligryde med kartofler

Et godt råd til denne ret. Læs ikke 1 tsk tabasco som 1 spsk. Især ikke når 1 tsk er til 8 personer, og du kun laver den til 3 pers. og alligevel ender med at proppe 1 spsk i. 
Jeg var ikke ved at dø af den, men lad os bare sige, at den var stærk :)

Manden har et problem med kartoflerne sådan her desværre. Men jeg synes retten var udemærket, hvis ikke jeg var ved at brænde tungen af.

Silas har åbenbart også fået smag for det stærke, han spiste i hvertfald en lille portion af kartoflerne, efterfulgt af et par glas vand og nogle brødsticks :)

Jeg havde dog også et lille problem med kartoflerne i denne ret. Jeg synes de blev meget grynet i smagen. De var færdigtkogte, men alligevel smuldrede de ligesom i munden, så konsistensen var ikke så lækker.
Ved ikke lige hvor det gik galt henne. Måske det var kartoflerne jeg brugte til det, selvom de var de normale 1,5kg kartofler fra supermarkedet, dog var de begyndt at blive lidt bløde.

Vi havde desværre ikke lige frisk persille hjemme, ellers havde vi kommet det på, som anbefalet i opskriften.

Men denne ret vil jeg give 4 ud af 5 stjerner, bare for at være denne ret fair. Især hvis kartoflerne fik en ordenligt kartoffelkonsistens til sådan en ret her.

Opskriften finder du HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...