tirsdag den 23. juli 2013

Hamburger Pie

Man kan ikke se det så godt på billederne, men denne tærte er SPÆKKET med grøntsager.
Det skal den ikke være i følge opskriften, men jeg tog chancen og tænkte, at den kunne blive meget sundere hvis man blandede en masse grøntsager i.
I skulle have set mandens ansigt da han kom ud og så køkkenbordet.
Der lå: Squash, bladselleri, løg, hvidløg, aubergine og en peberfrugt. (undlod champignons)
Dog skar jeg alle grøntsagerne i små stykker på min nicer dicer, og sørgede for at mængden passede til kød/tomat-fyldet.
Dog fejlede jeg groft i at samle tærten. Jeg hældte sovs i bunden, og strøg osten ovenpå.
Først bagefter udbrød manden, "skulle der ikke dej nedenunder fyldet?". 
Nåeh jo! :/
Men hvis jeg rodede med det på det stadie, så ville det ikke blive et bedre resultat, så jeg kom dejen ovenpå, trykkede den lidt rundt langs kanten, og skar lufthuller på toppen.
De 30 min den var i ovn, ventede jeg bare på at smage den mislykkedes middag, puha, jeg var ikke i godt humør. Den smagte sikkert heller ikke godt med alle de grøntsager :(

Vi fik tærten ud, og den boblede af varme langs kanterne. Endnu engang tænkte jeg, at dette ville komme til at flyde ud over det hele.

Men skiverne kom fine nok ud, hele toppen var godt sprød, bortset fra de tykke kanter.

Blev faktisk enig om, at det var godt det ikke kom dej under, det var bare endt med at blive blødt og slasket pga kødsovsen.
Manden smagte på det mens jeg tog nogle hurtige billeder, og han udbrød "Det smager faktisk meget godt".
Så måtte jeg smage, og gav ham ret. Det smagte faktisk ret godt :)

På trods af de mange grøntsager, så gemte de sig godt men gav en lille smule konsistens.

Så denne tærte endte med at få 4 ud af 5 stjerner.
Silas tyggede mest bare på tærtedejen. "kage!" Som han kaldte det.

Opskriften finder du HER

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...