torsdag den 1. august 2013

Månedens ynglingsmakeup, parfume og creme (juli)

Tænkte det var ved at være på tide at jeg smækkede sådan en her op. En ting er at modtage lækkerier fra goodiebox og mybeautybox en gang om måneden, en anden ting er at fortælle hvad jeg synes om dem efter de har været i brug.
Derfor er tingene lidt slidt, da mange af tingene er fra boxe flere måneder tilbage, så beklager deres tilstand, men det betyder de er godt brugt :)

Her er i hvertfald et udvalg af dem jeg bruger dagligt. Det look jeg går efter er naturligt, ikke overdrevet men markeret og fremhævende. Friskhed og sommer stræber jeg efter :)

En oversigt over dagligt brug :)

Makeupfjeren har jeg selv købt i kvickly. Jeg må indrømme jeg ikke har været særligt god til at fjerne make-up om aftenen. Men efter mine øjne blev mere røde og løber lettere i vand, har jeg måtte indse, at for egen sundhedsskyld, så må jeg hellere se at få det justeret ind i den dagligt aftenrutine.
Valget endte på Loréal's Dermo-expertise eye & lip makeup-remover, waterproof. (så er jeg sikker på alt makeup kommer af).
Jeg kan huske mange år tilbage da jeg brugte make-up fjerner, der kløede mine øjne rigtigt meget, det var svært at få af, og tværede alt makeup ud rundt om mine øjne. Rent ud sagt USELESS! Nok derfor jeg gik fra det, og synes det var lettere at fjerne det i badet (som dog ikke er så effektivt, da det aldrig fjerner det hele).
Så jeg var lidt skeptisk med at gå i gang igen.
Dog kan jeg sparke mig selv i røven 1000 gange.
Ligesom at gå fra bind til tamponer, hvor man findet ud af hvor effektivt og berigende det er.
Det er jo legende let! 
Makeuppen tværer slet ikke ud, men sidder bare fast på mine Yniq luxus vat rondeller, og det tager seriøst kun 1 minut at få at. Sikke så hurtigt man kan gå fra smuksminket dulle til zombie igen.
Aldrig har det været så let at blive grim igen. 
Make-upfjerneren kan købes overalt til omkring 80 kr, mange penge, men dælme også effektivt.
Rondellerne kan købes for 25 kr for 80stks pakke.


Da jeg lige har haft fødselsdag, har jeg skubbet lidt til manden om en parfume jeg godt kunne tænke mig.
Jeg fik en prøve i en af mine månedsbokse, og den er jeg bare faldet pladask for.
Den hedder SALVADOR DALI / SUN AND ROSES, og dufter SKØØØNT! Den er meget mild, og dufter af en sommeraften midt i en eng fuld af roser.. ja, det er skønt! 
Sådan en fætter koster 239 kr for 30ml,  319 for 50 ml og 429 for 100ml. kan fx købes HER

NIVEA / STRESS PROTECT DEO ROLL-ON, fik jeg i prøveversion i en box med 25ml, men der er alligevel en del i sådan en lille fætter, og den er super god hvis man sveder koldsved som jeg gør. Især i denne varme, hvor jeg går med tøj uden ærmer. Det er mega træls, især når man ikke sveder så meget normalt. Kan købes for 29 kr for 50ml, så det er godt givet ud. 

Oriflame Ecobeauty Smoothing Night Cream: Efter jeg løb tør for daycreme, havde jeg denne tilbage, som jeg faktisk bruger både nat og dag. Men især efter badet. Min hud er meget tør efter badet, og det er meget ubehageligt hvis ikke jeg får fugtet huden. Der er denne meget god. Den fedter ikke særligt meget, og trækker hurtigt ind i huden. Den ligger dog i den dyre ende, og koster 312kr for 50ml. Men de kan ofte købes på tilbud hvis man holder øje.

Sally Hansen Firming Hand Creme dufter meget af håndcreme og parfume, så er du ikke til sådan noget, skal du holde dig lagt væk. Min mand kan dufte det på laang afstand, og det er lykkes ham at spørge HVER gang, hvad katten det nu er der lugter sådan, og jeg gang på gang må forklare ham, at det altså er min håndcreme. Selv er jeg ikke utilfreds med duften, jeg synes den dufter godt, og duften forsvinder efter en 10 min. Cremen er meget fed, så der går lidt tid før den trænger ind, men den efterlader hænder dejligt bløde bagefter. Kan købes de fleste steder til 79,95, men tror den er ved at udgå og blive erstattet til en forbedret version, hvis man ser via Sally Hansens egen hjemmeside.

Egyptian Magic All Purpose Skin Cream:Så har jeg fået den testet, dog tror jeg der skal mere tid til før end at jeg kan give en reel konklusion på, om den har nogen effekt.
Den er en dejligt tyk creme som ligger sig blødgørende ovenpå huden. Indeholder er 4 forskellige bi-indhold. Beeswax, honey bee pollen, royal jelly, propolis extract samt oliven olie.
Ikke en særligt lækker kombination hvis man tænker over det, men der er mange anmeldelser på nettet, som skulle taler godt for produktets funktion på fx eksem osv. Lige nu bruger jeg den som kropscreme de steder jeg er lidt tørre, samt på maven, for at de om den har den magiske effekt på strækmærker som de har reklameret for.
Der er også falske varianter på nettet, der har jeg skrevet mere om HER
Cremen har en værdi af 299 kr for den store version som jeg har fået med min Mybeautibox.

Diego Dalla Palma Snow White & The Huntsman Pallete fik jeg med min første Mybeautybox tilbage i starten af året, og den er godt brugt som man kan se.

Indeholder farverne: 17 snow, 19 shield, 23 mirror mirror, 8 fairest, 9 destiny og 16 battleground
Snow bruger jeg ofte hvis jeg gerne vil have meget lyse øjne, er super til et friskt sommerlook, fairest minder meget om min egen hudtype, så den bruger jeg som base rundt om mine øjne, den kan skjule mine blodåre under øjnene på en mild måde.Ofte bedre end en ordentligt omgang puder eller foundation. De foundation jeg har brugt gennem tider tørre ind i huden, og så titter blodårene igennem ret hurtigt igen.
Destiny og shield bruger jeg som øjenskygge, alt efter hvad der passer til tøjet jeg har på, og hvor markede øjne jeg ønsker. Shield er med glimmereffekt (er alle dem i toppen).
Mirror mirror og battleground bruger jeg som markering i det yderst i øjnene, for ligesom at løfte øjnene lidt, bruger dem sjældent på hele øjet, da de er MEGET mørke, så kan hurtigt komme til at ligne en panda. 
Alle øjenskyggerne viftes bagefter med min make-up børste, så de fjerner de mest markerde farver og bliver mere naturlige.
Farverne her er af rigtig god kvalitet, den sidder godt på øjet, drysser ikke og holde længe. Dog skal der en base under hvis de også skal kunne holde i sommervarmen. Det arbejder jeg på at finde ud af hvad skal være for en.
Paletten har en værdi af ca 200 kr, men man kan købe den flere steder på nettet for lidt over 100 kr, men så kommer der også porto oven i. 
Med paletten var der også en lip brush og en eyeliner (eyelineren fortæller jeg om nedenfor)


Her ses de på huden fra bunden og op: 17, 19, 23, 8, 9 og 16

Fra toppen og ned:
Diego dalla palma øjenblyant: Kom med palletten ovenfor. Den er lidt hård, men det gør det bare let at påføre. Ligger sig ikke lige så let på øjet som den nedenfor, men smitter heller ikke så meget af. Ligger en flot tynd streg. 
Maybeline Master drama khol liner: Den ligger en meget tyk og glidende streg på øjet  Den ligger flot, og det er let at lave cat-like øjne når den ligger en tyk streg, man så gør mindre ind mod øjet.
Desværre smitter den en del af lige når man kommer den på, så må tørre af at et par gange før den ikke smitter af mere. Når jeg ikke er i humør til den, så bruger jeg den ovenfor.
Fåes til ca. 50 kr 
Oriflame nude kohl pencil: Bruger jeg altid på toppen som en base eyeliner, og nogle gange i bunden. På den måde fremhæver den mine øjne større, og med en af de to ovenfor i ydersiden af øjnene, kan jeg skabe et katte/diva-look der ikke er for meget. Det er det jeg kører mest med lige nu.
Kan købes for 75 kr

 
Fra venstre:  Maybeline Master drama khol liner,  Diego dalla palma øjenblyant og Oriflame nude kohl pencil 

Min uunværlige make-upbørste fra Oriflame til 67 kr

Rimmel wake me up instant radiance shimmer touch  er en af de produkter som jeg håber man kan købe i butikkerne når jeg er færdig med den. I stedet for en pudret blush, bruger jeg denne til at markerer mine kindben, og som giver mig en dejligt frisk look i ansigtet. Jeg er meget bleg, så dette er en musthave for mig. Jo mere man kommer på, des mere intens bliver den, og kan gå alt fra at ligne en der er let forpustet, til en der har haft gang i den i sengen i flere timer. Kan købes på nettet til  ca 50 kr.

W7 Double Up Waterproof Volume Mascara- Black: Den eneste mascara lige nu, og derfor den jeg bruger, til jeg evt. får en ny en i en boks. Det er ikke en af de bedste mascara på markedet, men heller ikke en af de værste. Selv efter et par måneder i brug klumper den ikke, det er det største problem med en mascara synes jeg. Der er to dele i denne mascara, en del 1 til at ligge bunden og en del 2 for volumen. Dog nøjes jeg kun med at bruge den 1, da den klumper mere med del 2 og trykker øjenvipperne sammen, så ligner mine øjenvipper mere en gaffel end en tættekam, og tættekam er det look vi går efter :)
Så mangler jeg bare en øjenvippecurler, så jeg kan få de små sataner til at stritte mere op i vejret. Kan købes på nettet for den billige sum af ca 10 kr for storkøb. Ved ikke om man kan købe den i DK.

Rimmel radiance shimmer touch  


W7 Double Up Waterproof Volume Mascara- Black

 
Sidste skud på stammen er læberne. Den står dagligt på min: 
MATSIMELA LIP BALM der kan købes for 67,50 kr. Den er en dejligt læbebalsam for sig selv, men jeg ELSKER den glimtende, indbydende effekt den har ovenpå en mere eller mindre tør læbestift. Det får læberne til at se friske og frække ud. Men kan også bruges for sig selv hvis man har mere tørre læber.

Lige nu er der disse to farvoritter til mine læber (ud over manden) ;)

Den ene er NYC Cosmetics Lipstick Ultra Lasting Tender Blush, en meget mild farve, der giver en friskhed ligesom min rimmel wake me up ovenfor, kan ikke finde den i en dansk online shop, men kan finde den til billige penge i en engelsk. Dog er den alle pengene værd, da det er en super flot farve, der er holdbar (dog kun indtil efter det første måltid efter den er påført).

Anden læbestift er Gosh Soft n Shine Lip Balm Perfect Plum 34. Er simpelthen helt vild med den farve. Kan godt være den ser voldsomt ud kompakt på stiften, men på læberne er den slet ikke så voldsomt. Den er meget mild og fugtigøre dine læber rigtigt dejligt. Er vidst ved at udgå, så kan købes billigt fx HER

  MATSIMELA LIP BALM, man kan ane den glimtende effekt

Fra venstre: Gosh Soft n Shine Lip Balm Perfect Plum 34,  NYC Cosmetics Lipstick Ultra Lasting Tender Blush

Skal siges, at jeg ikke har købt dem til de priser der står, 90% af tingene har jeg fået i Mybeautybox eller GoodieboxDet er skønt, da det er en god måde at teste produkter på, og finde farvoritter, og ikke bare have det samme look året rundt.

Næste måned kommer der nye produkter som jeg tester. Dette var dog en stor omgang, da det er alle de produkter jeg bruger nu, og fortsætter med i et stykker tid endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...