fredag den 7. februar 2014

Serrano-bruschetta

Manden og jeg er begge vilde med bruchetta. De er nemme, hurtige og så smager de fantastisk.
Det er en af de opskrifter, der består af allerfærrest tilberedte ting. 
Friske tomater, løg, hvidløg... mums siger jeg bare!
Så faldt jeg over en opskrift der lagde et stk. serrano under fyldet, og BAM jeg var solgt.
Damn om de ikke smager godt!

De kan bruges som eftermiddagssnack, aftensnack. Vi tog dem endda som en let aftensmad. (mængden er rettet til herunder, det passede med ca 15 bruchetta. 
Og så er det mega hyggeligt, at sidde ved bordet og selv komme fyldet på brødet løbende og spise det :)

Opskriften er taget herfra, men vi har lavet nogle få rettelser.

1 1/2 flutes
2 spsk. olivenolie
4 fed hvidløg
5 modne tomater
1/4 løg
½ bdt. basilikum
1 spsk baslamicoeddike
Salt og peber
12 skiver serranoskinke

Skær brødet i 12 skiver, pensel dem med olie og rist dem i ovn i ca 5 min ved 175 grader.
Pil og hak løg og hvidløg. 
Fjern indmaden fra tomaterne og hak resten groft.
Bland det med hakket basilikum, salt, peber og eddiken.
Læg en skive skinke på det færdigristede brød.
Læg en skefuld tomatsalsa over.

Værsgo!

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...