torsdag den 6. februar 2014

Opsamling på madopskrifter

Her er endnu en opsamling på madopskrifter.
Det vil sige dem, der ikke gik igennem til vores madmappe.
Men synes da stadig ikke i skal snydes for opskrifter, som jeg selv følte der var potentiale i til at starte med. Det er heller ikke alle jeg ikke kunne lide, og den er nok bare sorteret fra, fordi manden ikke brød sig om den.

Her er i  hvert fald 9 af dem:

Benløse fugle

En klassisk ret, som rigtigt mange mennesker derude har prøvet. Jeg elsker kartoffelmos,, og oksekød svøbt i bacon... hvordan kan det nogensinde blive dårligt? Det gjorde det desværre her.
Det er første gang jeg laver det og selvom det kan spises og smager udmærket, sidder man med en konstant følelse af at være 80 år og bo på en plejehjem, hvor maden kommer masseproduceret og vakuumpakket fra frossen tilstand.
Yes, det var den følelse jeg sad med.
Så selvom denne får 3 ud af 5 stjerner, er jeg ikke klar til at spise den slags mad.

Men opskriften finder du HER

Paprikakoteletter i fad

Dette var en af retterne jeg synes smagte ganske udemærket. Dog er manden ikke så vild med svinkød, og på trods af at jeg lod ham vælge at lave det med kalvesteaks i stedet, var det stadig ikke godt nok kød til ham. Bønnerne var dog okay.
Jeg som sagt, kunne sagtens spise det hele, og synes den fik en lille 4 ud af 5 stjerner.
Opskriften finder du HER

Koteletter fad med whiskysovs

Endnu engang fik manden til at vælge andet kød, og valget falde på svinemørbrad skåret i bøffer.
Jeg var lidt spændt på blandingen, da whiskysovsen var et anderledes tiltag til en ret, især når den var færdiglavet. (også selvom det er den vi elsker allermest, den fra Knorr.
Smagen var udmærket, og svinebøfferne synes jeg også var gode nok, på trods af at de i sidste ende blev ret gennemkogt. Derud over skulle baconen gerne have været stegt på panden og blevet lidt mere sprøde. Gennemkogte koteletter, i halvrå bacon, med whiskysovs til bløde ris. Den blanding var bare ikke helt god.
Men den får 3 ud af 5 stjerner, da smagen var der.
Opskriften finder du HER

Stegt kyllingefilet med ovnbagte grøntsager og nem tomatsauce

Denne ret synes jeg også var ganske udmærket, hvor manden heller ikke var vild med den.
Dog er 25 min i ovn SLET ikke nok til at gøre kartoflerne færdige. Man skal i hvert fald tage 45 min af i alt til ovntid. Så man skal passe på tomatsovsen ikke koger for meget ind, eller starte på den senere.
Retten er meget sund, da den er fyldt med rodfrugter og grøntsager. Kyllingen blev dog ret tør efter 45 min i ovn, så en god ide ville måske være, at komme den ind i ovnen efter ca 20 min, kun stegt ca 10% på panden, så burde den være dejligt saftig når tiden var gået. (kan ikke udstå kylling der er tørstegt).
Men denne ret giver jeg også en lille 4 ud af 5 stjerner
Opskriften finder du HER

Spicy kødsovs

Lykkelig uvidende lavede jeg denne ret i går, simrede smukt i ca 40 min, kogte lækker spaghetti, tilføjede fløde og mums det duftede godt, og så godt ud. Så kom jeg den sidste ingrediens i, 70% mørk chokolade.
Og.. alt var ødelagt! Jeg fik så meget kvalme af den blandede lugt af kødsovs og chokolade, og på trods af jeg prøvede at redde den med ekstra fløde eller lidt ketchup som dominere smagen, stod den ikke til at redde. Det gør jeg aldrig igen!
Den havde så meget potentiale, men nu får jeg kvalme bare ved tanken om at prøve den igen, så det gør jeg ikke. Men får i lyst til at prøve den, så DROP chokoladen! Er sikker på den smagte rigtigt godt uden.
Jeg ønsker ikke engang at give en bedømmelse, og som i kan se, er billedet heller ikke mit eget.
Opskriften finder du HER

Flæsketærte

En pænt tiltalende ret, men dog knap så lækker. Dvs. den smagte okay, men sammensætningen var lidt speciel. Især pølsen var ikke det lækreste. Men manden havde også købt en chorizo pølse der skulle pilles og skæres, så det blev store klumper. Havde nok været bedre, hvis man købte dem i de små skiver. Så det gør vi næste gang de skal i en opskrift.
Er lidt tid siden vi lavede denne, så kan egentligt ikke lige huske mere omkring denne ret. Derfor kan jeg ikke give en karakter, men vil skyde på en lille 3'er ud af 5 stjerner.
Opskriften finder du HER

Cannelloni med oksekød

En af de retter jeg synes smager ganske udmærket, men som manden ikke er så vild med.
Cannelloni lagde vi ikek inde med, simpelthen fordi at jeg ikke bryder mig så meget om dem, jeg synes det er alt for tykke i pastaen. Derfor brugte jeg friske lasagneplader til denne, hvor jeg selv kan rulle dem i de størrelser jeg ønsker.
Jeg kom både gulerod og bladselleri i, men synes de blandede sig godt med resten af fyldet.
Så jeg vil give denne ret 4 ud af 5 stjerner.
Opskriften finder du HER

Kylling i karry

Denne ret var måske blevet bedre hvis jeg havde huset risene, men jeg endte med at sidde at prikke til den til sidst. På trods af det, er den meget sund, og er der nogle på kur derude, så er det her nok opskriften for dig. (bare tage en fløde med lav fedtprocent).
Den ser også mega lækker ud, men min krop skriger efter mad der er lidt fed, pænt smagfuldt og ikke fyldt med fibre og grøntsager, uden at det er vejet lige så meget op for det på fedtsiden (altså, uden det bliver helt ulækkert). Men sådan er jeg bare indrettet, og jeg vil ikke sige jeg er kræsen, men synes også godt jeg kan tillade mig at sorterer nogle ting fra :) Manden var dog enig.
Så denne ret får 2 ud af 5 stjerner
Opskriften finder du HER

Quick and Easy Chicken

Ja hvad skal jeg sige, halvtørre kyllingestykker oven på halvtørre ris. Ud over det, var kyllingestykkerne ikke særlige lækre hvad angår marinaden. Manden og jeg var begge enige om, at de var alt for syrlige.
Mere er der vidst ikke at sige om denne ret, på trods af at den er "hurtig og let".
2 ud af 5 stjerner.
Opskriften finder du HER.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...