lørdag den 21. maj 2011

En tur i svømmehal for første gang!!

Yesh, så blev det dagen vi EEENDELIG fik taget os sammen til at tage i svømmehallen. 
Det tog os også kun 6 mrd og 1 uge :)

Kl. 13 var der åbent for alle, så vi håbede der ikke ville være fyldt med mennesker.
Det var der heldigvis ikke.
Vi hoppede i hvert vores omklædningsrum, jeg med bassen i autostol.
Jeg fik tøjet af basssen og satte ham med ble ned i autostolen. Så fik jeg sneget mig ud i bruseren for at gøre mig klar,  og stillede autostolen så tæt på jeg kunne uden den ville blive plask våd. 
Knap nåede jeg under bruseren før Silas stak i vræl. Jeg kiggede til ham, og han var knaldrød i hovedet. Han skreg og var dybt ulykkelig. Faktisk meget skrækslagen. Så snakkede lidt til ham og skyndte mig at gøre mig færdig, så han kunne komme i badetøj. Han slappede lidt af da han kom op til mig, men så snart vi kom under bruseren stak han i vræl igen, klamrede sig til mig, og var bare SLET ikke glad for situationen. Så jeg fik hurtigt fixxet ham klar, svøbt ham i håndklæde, og så var vi ellers på vej ind til bassinerne.

Thomas stod klar, og vi hoppede ned i børnebassinet. Det var deeejligt varmt! 
Silas var slet ikke glad i starten, han var helt tæt klamret til mig og kiggede meget mistroisk rundt. Men efter en 5 min. slappede han mere af, og nu slog han lidt med hånden i vandet. Det udviklede sig til mere og mere, og til sidst plaskede han rundt, lavede brystsvømning, grinede ud over det hele over at far plaskede, hoppede med mor i vandet, samt savlede en badebold godt til. Han EEELLSSKKEEEDE det! Nøj, det var jeg glad for :)
Vi endte med at bade rundt sammen i 25-30 min før vi stod op. Hvor turen i omklædningsrummet gentog sig som før.. æv æv. så måtte aflevere Silas til far som stod klar udenfor, før jeg kunne komme ud af min badedragt -.-
Trods den lange tid i vandet, og en masse affyret energi, faldt han ikke i søvn under vores tur i Kvickly bagefter. Han nåede at døse lidt hen i bilen hjem (på 2 km), men på vej hen til huset vågnede han igen, så tog det os lige noget tid før han var klar til at sove.

Han nåede heldigvis at få en lur før aftensmad, så vi fik det hele til at passe sammen.
I dag stod den på flødekartofler og hamburgerryg. Så det måtte Silas jo tage del i. Så han fik lidt kartoffelmos ved siden af med hamburgerryg, og det ELSKEDE han :) 
Også selvom der var lidt klumper i, så spiste han det med velbehag.
Og nu sover han for 3. dag i træk kl. ca. 20:15. Det er hvad man kan kalde rutine :)

- Over and away

 "Se mor, jeg kan selv!"

 "Far driller mig, og stiller den så jeg ikke kan nå" :(

 Flødekartofler *mums*

 "Er du snart færdig så vi kan spise mor?"

"Nåh, jamen, så drikker jeg bare lidt mere imens.."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...