onsdag den 1. juni 2011

"mums mor, jeg kan spise selv.. men du må rydde op... HA-HA!!!"

Det er jeg ret sikker på Silas ville sige hvis han kunne tale...
Efter jeg havde været i haven med ham i dag, så skulle han lige have lov til at spise lidt madder selv sådan rigtigt, men det endte med at jeg fik lidt af en oprydning bagefter.
Det blev nærmest kastet rundt i køkkenet. For en gang skyld havde jeg ikke noget imod, at Rødmis (nabokatten) kom ind og snuste rundt, hun endte med at tage et par af madderne der var på gulvet.

Silas var som altid i SUPER humør, og der blev pludret i takt med at madderne røg på gulvet en efter en. Så jeg bestemte mig for, at give ham nogle madder ved hjælp til sidst. Ellers havde han nok ikke fået så meget indenbors. Men det lykkes ham at få nogle stykker ind ved egen hjælp, så det skal han nok hurtigt få lært. Godt farmand er hjemme på forlænget weekend, så kan mor smørre mad og farmand rydde op.. yes.. det er super arbejdsfordeling i mit hoved!!

Silas er også begyndt at møve sig ordentligt rundt nu, han tager fra den ene ende at stuen til den anden på under 1 min nu. Hvis man tæller distrahering med fra alle de ting han skal kigge på, og hvis Misty lige hopper forbi.
Jeg ville lige se, om han også kunne komme over et dørtrin, og det lod det til han kunne, så vi skal nok snart have gang i dørgitteret, så han ikke kravler steder hen han ikke skal.

Silas kan nu også sige:

- "Æh" = næh
- "Ah" = Ja
og
"Ei" = Nej

Om han så selv fatter meningen med de ord tror jeg ikke :)

- Over and away

 
 Så skal der proppes sager i stikkontakterne

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...