onsdag den 19. september 2012

Kreation #13 Kortærmet tunika med applikation af tigerstof

Så kom der en ny kreation ud af min symaskine. Endnu engang et projekt med plads til forbedringer.
Til dem der ikke har lagt mærke til fejlen siger jeg "super!", til dem der har set den, håber jeg det er den samme fejl vi snakker om :)
Det er ærmerne. De er ikke helt lige lange.
Det er simpelthen fordi, da jeg syede de påsatte ærmer på, så rynkede jeg det ene ærme lidt for meget, så stoffet var ikke langt nok til at nå hele vejen rundt. Derfor er den syede stramt under armen, og derved er ærmet kortere. 
Jeg så det desværre først EFTER jeg havde syet grundigt med overlocksøm, dvs. det vil tage timer at sprætte op igen, og klipper jeg det op, så er der ikke nok stof at sy nyt søm af. Så derfor valgte jeg at accepterer fejlen.
Desuden har tigerstoffet omkring halsen også taget sig en skæv omgang, men sådan en skævhed giver bare charme i og med at det ikke er masseperfektfremstillet (som ikke er et ord) ;)
Tunikaen har også fået en tur i vask, skal lige teste tøjet før jeg poster billeder af det.
Hvis den faldt fra hinanden ville det ikke være værd at snakke om, hehe :)
Den klarede det fint, dog løsnede applikationerne sig lidt, så jeg måtte eftersømme det for at holde det på plads. Så applikationen i midten blev lidt mere rodet end planlagt. 

Stoffet er syet af cremefarvet blød jersey, med imiteret tigerpels og hvid jersey som dobbeltlag ved halsen og som ærmerib. Applikationen er tegnet efter et billede af en blomst jeg har fundet online, så har jeg tegnet det over og klippet det ud. Blomsten hedder på engelsk "Tiger lily". Meget opfindsomt ;)

 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...