fredag den 14. december 2012

Silas er en *ROCKSTAR*

Silas er begyndt at "spille" på noget af sit legetøj. Så da jeg kom i tanke om, at vi har en guitar til spillet guitarhero, fik jeg hurtigt fundet den frem under sengen, hvor de har samlet støv et års tid nu.
Silas var ekstatisk, det tog ham ikke mange sekunder, så sad han med den, og sagde sanglyde mens han tappede løs på den.
Måske vi har en fremtidig musiker i huset? :)

Vi har været alene hjemme hele dagen i dag. Dp-mor skulle til begravelse, så vi valgte at beholde ham hjemme, så skulle Thomas heller ikke hente barnevogn hjem til weekenden lørdag morgen. 
Han er nemlig til julefrokost her til aften, så han har slet ikke været hjemme siden i morges.

Silas lagde ud med at vågne kl 9:15 (elsker den knægt) :)
Så sad vi og så lidt Disney junior mens vi tog tøj på. Dette efter jeg endelig fik ham overtalt til at få skiftet ble efter 10 min. Der var lort overalt i hans bukser, og var godt på vej igennem. Intet under jeg ikke ville have ham op i sofaen, og nærmest jagtede ham rundt i stuen med en ren ble i hånden, mens jeg loggede med guld og grønne skove, hvis nu BARE han kom ind og fik skiftet ble. Det lykkes til sidst med vinder bogen i hans hænder.

Så spise vi morgenmad sammen i køkkenet og snakkede om hvad vi skulle i dag, og hvad vi skal i morgen. Silas spurgte selvfølgelig hurtigt efter far, men måtte fortælle ham, at far først var her igen, når han har sovet i sin seng om natten.

Formiddagen brugte vi på at hygge indenfor. Vi ryddede lidt op, og jeg fik en stor pakke med stof.
For et par gange siden til gymnastik med Silas, havde de lagt lagener frem som børnene kunne sidde på, og så kunne man trække dem rundt.
Det havde Silas åbenbart husket, så da han så et stort stk. stof jeg var ved at ligge sammen, så satte han sig på det. 
Jeg tænkte "hvad vil han nu?"
Så pegede han på enden af stoffet, og på russisk fik jeg ellers en lang forklaring på hvad jeg skulle gøre.
Jeg forstod meningen, og de næste 15 min, var han på rundtur rundt i huset, både siddende og liggende. (er glad for at jeg fik taget smertestillende efter morgenmaden, ellers havde jeg ikke holdt til det).
Silas morrede sig gevaldigt, og da jeg prøvede at smide mig på gulvet i udmattelse, så var han straks over mig. Tog fat i mine arme, kiggede bekymret på mig og udbrød "Op, op, op". 
Da jeg kom op igen, var han ikke 2 sekunder om at sætte sig på tæppet, og så ellers instruere mig på russisk igen.
Kan man andet end elske den dreng? :)

Kl ca. 13 kom bassen ud og sove, og jeg fik min velfortjente pause. Ca 1½ time tog han, før han var frisk og oppe igen.
Så spiste vi lidt eftermiddagsmad, og kl 15 tog vi tøj på, og tog et smut med kælk ud i sneen. Der sad han i kælken mens vi gik en lang tur i skoven, og han snakkede løs på russisk non-stop.
Efter 30 min, stillede vi kælken hjemme, og så tog vi lige 30 min hvor Silas også var på gåben.
Det var svært for ham at komme rundt i sneen, men det er god motion :)
Efter 30 min mere, kom vi hjem.
Friske og med røde kinder, og så var vi ellers klar til at lave aftensmad... Eller jeg var :)
Silas satte sig til bords med min Ipad, og så sad han ellers der til maden blev serveret.

Han grovåd cocktailpølserne og spiste en halv rød peber som snack, op til aftensmaden. Da jeg endeligt fik hele retten serveret, så måtte jeg sidde og sorterer cocktailpølserne og gulerødderne fra til ham, de var de eneste han gad spise.. tsk tsk :) Endte med han spiste en halv pakke cocktailpølser.
Så kan farmand da ikke længere være bekymret for hans indtag af protein.

Resten af aftenen brugte vi på at jeg måtte ligge i sofaen, tog en hurtig powernap på 10 min, mens han legede rundt og så fjernsyn i mens.
Så delte vi lige en flødebolle og spiste lidt æbleskiver. Mums, det var hyggeligt :)
Lige indtil Silas ved et uheld spilde mælk ud over hele sofaen.
Den stakkels knægt var lige så hurtig som jeg til at tørre det op igen.

Da vi skulle til at rydde legesager op til sengetid, bad jeg ham om at rydde op i hans kasse med legemad på værelset. Jeg sagde, at han skulle samle tingene op i kassen.
Endte med, at han fandt et låg magen til inde i stuen, løb ind med det på værelset, satte det lige så pænt på kassen, og så var han ellers færdig... legetøjet lå så stadig på gulvet -.-

Tandbørstning skete foran min computer mens han så traktor. Han er blevet mere dygtig til at holde munden åben når jeg børster, og når jeg siger "AAAH", så åbner han munden lidt, og siger jeg "IIIII", så samler han tænderne så jeg kan børste dem foran.. hihi :)

Men nu er han puttet, og jeg er færdig med at skrive en roman for i dag, så her får i lige et par billeder til at slutte af med at kigge på :)

 
 
 
 
 
 Silas leger teselskab med Misty

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...