torsdag den 13. december 2012

Chicken Cordon Bleu II

Så stod den på en ny ret igen her til aften.
Denne gang lækre Cordon Bleu i tyk cremet sovs, serveret med ovnbagte  kartoffelbåde med skræl og en god salat til.

Det eneste irriterende ved denne ret er, at man skisme aldrig kan få kyllingefilletterne til at være tynde og brede nok, til at man kan lukke dem sammen om fyldet. Så i stedet for madpinde, måtte jeg ty til madsnor.

Vi doblede også op på sovsen, da der ellers ikke ville være særligt meget, dog brugte jeg ikke alt fløden, ca 130 ml hvidvin med 250 ml fløde var passende.

Ellers fulgte jeg opskriften meget nøje. Fandt noget skinke i store, tynde stykker. Ikke de tykke pålægsstykker fra pålægger eller den slags. En mere delikatesse variant, det passede perfekt til.

Måtte dog si sovsen før jeg lavede den, da osten smeltede ud af kyllingefilletterne og lagde sig i klumper i panden. Men så blev den også lækker tyk og glat bagefter :)

Vi købte små hurtige kartofler med skræl, så det er bare at skylle, skære i både, pensle med olie og ind i ovnen i 45 min. Da de var færdige, kom vi dem op i en skål og krydrede dem med paprika.

Denne ret får 4 ud af 5 stjerner.

Dog døjer jeg lidt med maven, så kan kun spise små portioner af gangen for tiden. Ellers havde jeg helt klart spist noget mere :)

Opskriften finder du HER


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...