fredag den 22. februar 2013

Urtegårdskylling

Denne ret er ikke ny for os, men kan se jeg ikke har skrevet om den på min blog.
Det er en af de bedre kylling-ris-retter som vi har lavet en del gange efterhånden.
Det er også en meget sund ret, meget fedtfattig, kun brugt lidt olie til at stege i. Ud over det, så er den også proppet med grøntsager.

Retten er lige til at gå til, og tager under 1 time at bikse sammen.
Jeg fortrækker dog, at min kylling ikke er tørstegt, så jeg steger den ikke helt færdig på panden, i stedet steger jeg den 70%, og de sidste 30%, får den i 10 min. til allersidst under låg med alt det andet. Så er den dejlig saftig.

Ud over det, så bruger jeg dobbelt så mange hakkede tomater som opskriften siger. 2 pers. siger ½ dåse, men jeg bruger en hel.

Mht. til krydder af kyllingen, så prøvede jeg for første gang at krydder den i en pose. Dvs. at jeg kom salt, peber og herbes de provence ned i en pose, og så kom jeg filterne ned og og blandede det rundt så det blev godt fordelt. Så lod jeg dem ligge og trække lidt i posen mens jeg skar grøntsagerne. MUMS, de var godt krydrede :)

Denne ret får 4 ud af 5 stjerner

Opskriften finder du HER


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...