fredag den 2. oktober 2015

5 mdr vaccine og pligter

Lucas var til 5 mdrs tjek i dag.
Dog var jeg først ved tandlægen for at få fixxet min underbøjle. 
Den rev sig løs i går aftes, og det var ikke så godt, så heldigvis fik jeg en akut tid hos en af tandlægerne her i byen.
Det er dog første gang på 13 år jeg er afsted.. *ups*, så var ikke skrevet op til nogen her i byen. 
Det betød også, at da jeg kom ned i byen, så kunne jeg slet ikke finde stedet trods jeg havde adressen.
Jeg tonsede rundt med Lucas i cykeltraileren, rundt og rundt, men lige meget hjalp det. Tandlægerne var ikke at finde.
Måtte spørge nogle tilfældige mennesker om de viste det, og de viste mig ned af en anden gade hvor der var nogle tandlæger. Da jeg kom derind, måtte de konstatere at det ikke var ved dem, men hun vidste godt hvem jeg snakkede om, så hun guidede mig lige derhen.
Inde i en lige smøge, med et lille skilt var der en trappe, og der var de altså lige oppe. Sikke de kunne gemme sig ;)

Der var straks "Ih" og "Ooh" da jeg kom derop. Var vidst de 4 yngste kvindelige medarbejdere på arbejde, de var næsten straks over Lucas og klar til at holde ham mens jeg fik ordnet bøjle.
Utroligt rart sted, og kan helt klart anbefales, lige før man vil afsted og få tjekket tænder igen bare for oplevelsens og hyggens skyld :p

Bagefter var det da Lucas' tur, op til lægerne. ventede 15 min også kom vi ellers til.
Lucas var helt perfekt og dygtigt. Smilede til lægen mens hun lyttede til hans hjerte og sparkede næsten alt udstyret af hende. 
Han blev målt til 69,5 cm og 7900 g. Det er 600 g og ½cm mere end storebror på samme alder. Så Lucas vil frem i livet, vægtmæssigt. Mors lille basse. :)

Han er her til aften endnu ikke mærket af det, han vågnede dog med et stort hyl for snart 1 time siden, men tror nærmere det var et mareridt. Han har heller ikke sovet særlige meget hele dagen.

Silas har været utroligt dygtig.
Sidste søndag satte vi en tavle op, hvor vi skrev 4 opgaver på. 
3 af dem var daglige opgaver, og udførte han dem, fik han 1 kr pr udført opgave.
Lige nu står der disse på:
1) Selv tage tøj på om morgenen
2) Selv tage morgenmad
3) Rydde alt legetøj op om aftenen
4) Støvsuge eget værelse

Silas forslog selv den sidste, men mente dog det var hele huset han ville tage. 
Jeg forslog vi lige startede med kun at tage værelset.

Han var da i totalt overskud i dag, og meget hjælpsom. 
Ud over at han hele ugen klarede alle tingene på listen hver dag, uden en mine (lidt tidspres og masser af påmindelser skulle der til, men ingen klagen over at skulle gøre det), så hjalp han i dag ligefrem lystigt farmand med at tømme og fylde opvaskemaskine. 
Han fik også lige støvsuget værelset, hvor jeg hjalp ham med at flytte ting.
Han bar også kurven med plastflasker ud i bilen, og afleverede dem i automaten.

Synes simpelthen han er verdens dygtigste dreng :D

Han mener nu selv, at ved at han indtil videre har opsparet 15 kr, så kan han købe MASSER af legetøj. Vi måtte dog lige forklare ham hvad de forskellige ting på hans værelse har kostet, så han ligesom kunne se, at det nok skal lidt mere til end 15 kr.

Tavlen med pligterne

 Silas støvsuger sit værelse


Her venter Lucas på at få stik ved lægen.
Han klynkede ganske kort, men var sååå dygtig :D



Og en lille hyggevideo, beklager lyden. Min telefon har det med at fucke lyden lidt op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...