lørdag den 2. januar 2016

2016

Det nye år er startet, et år som jeg spår til at blive et rigtigt godt år.

Min barsel slutter, og det betyder at jeg skal søge job igen. 
Det er også et år, hvor jeg vil begynde at tage penge for mit fotografi (når jeg finder et arbejde), og jeg er utroligt spændt på hvordan det vil blive modtaget, og om det er noget jeg vil kunne leve af i fremtiden. Jeg kan slet ikke vente med at komme  i gang, har ikke taget billeder siden starten af December, og kan mærke at studiet meget snart bliver pakket frem så jeg kan teste nye baggrunde og ideer af.


På hjemmefronten går det stille og roligt.
Lucas er med sine godt 8½ mdr ikke begyndt at sove igennem endnu, og det er nok af af de største grunde til at jeg ikke har været så aktiv på bloggen.
Nogle dage kan jeg ikke engang overskue at komme ud af døren. 
Det at skrive blog når ungerne er puttet har jeg heller ikke kunnet overskue. Jeg pakker mig væk i online spil eller med ipaden under dynen.

Lucas har været en baby der ikke bruger sut, og det har betydet, at han har været meget afhængig af mig og brystet dag og nat. Det er vi langsomt begyndt at vende ham af med, og her i juleferien er han langsomt begyndt at falde i søvn i sengen uden et bryst  i munden.
Det er dog ikke muligt for ham at sove i sammen seng som mig længere. Han vågner fortsat 1 gang i timen og søger brystet. Men er han fx med far inde i stuen, så tager han 2-3 timer i streg.

Har forsøgt at ligge ham i egen seng, men så sidder jeg i en sækkestol derinde op til 3 gange på en nat, og allerede efter første opvågning at jeg sidder derinde, kan jeg mærke kvalme, svimmelhed og træthed vælte ned over mig. 
Vi har så godt som prøvet alt, vi må bare håbe på, at han pludseligt begynder at sove igennem...

Det værste er hvis jeg får arbejde og skal op kl 7. Efter en nat med opvågning 1 gang i timen og måske kun 5 timers søvn. 

Han begynder at sove igennem snart.... Det skal han...

Silas er ved at komme sig over en omgang skoldkopper. Skoldkopper i sig selv er ikke slemme, men han fik en lige under øjet, som resulterede i et meget rødt og hævet øje.
Det betød, at han måtte på herpes medicin og øjendråber for at komme det til livs. Nu er det heldigvis på retur, og der er skrope på de fleste skoldkopper.
Vi kan i det mindste prise os glade for, at det skete i juleferien så han ikke skulle holdes hjemme fra børnehave.

Lucas lader ikke til at være blevet smittet, men det kan nå at springe frem i løbet af den næste uges tid. Håber lidt de kommer, så det ligesom er overstået.

Ellers vil jeg lige slutte af med lidt stemningsbilleder, fra nytårsaften, og ønske jer alle et godt nytår, og håber i også har haft en god jul ;)


 Forret (Det i skålen er Lucas' babymad) :p

 Hovedret

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...