onsdag den 25. januar 2017

Kartoffelfad med skinke


Denne lækret ret er inspireret af en ret i  bladet "Hjemmets bedste mad".
Men jeg har lavet lidt tweaks til den, for at tilfredsstille de munde der er herhjemme :)

Retten består af kartofler, skinkestrimler og ost, i et fad med lækker smørsovs. 
Den er let og børnevenlig, børnene herhjemme elskede den i hvert fald, så det er en keeper for os :)

Kartoffelfad med skinke
4 pers.
Tid: 60 min (30 min ovntid)

Ingredienser:
750g kartofler
Salt
Peber
4 spsk hvedemel
tørret merian
1 pk. skinkestrimler
1 bk. karse
½ ps. revet cheddar
100g smør

Fremgangsmåde:
Kog kartofler med skræl, i en letsaltet gryde, til de er ca halvkogte (15 min).
Pil skrællen, og skær kartoflerne i skiver.
Kom hvedemel i bunden af et ildfast fad.
Fordel halvdelen af kartoflerne i et lag, krydder med salt, peber og merian.
Fordel skinkestrimler, 2/3 af karsen og cheddar i et lag.
Læg nu de sidste kartofler på i et lag, og slut af med salt, peber og merian.
Læg 6 store smørklatter på toppen og sæt fadet ind i ovnen i ca 30 min.
Fordel det sidste karse på toppen ved servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...