tirsdag den 11. september 2018

Gardenersbox

De næste par måneder, vil jeg modtage en masse nye månedsbokse.
Da det er dyrt at få sendt fra USA, og DK ikke har nogle interessante lige nu, så er jeg gået løs i UK.
8 boxe skal jeg modtage til ungerne, og denne ene har jeg bestilt til mig selv.
Kun en af de 8 beholder vi, hvis det falder i vores smag.
Det er i vores søgning på den perfekte hygge/månedsboks til hele familien.
Desværre ryger UK ud af EU til næste år, men jeg håber på, at de får lavet en aftale, så det ikke går ud over forsendelser. Der er en masse lækkert at få derfra, en helt ny verden, fandt jeg ud af.

Den første box jeg har modtaget, er fra Gardenersbox, den er, som det siger selv selv, en plantebox.
For ca 80kr i mrd (ink porto), modtager jeg 8 plantefrø, alt fra blomster/planter, til træer/buske, krydderurter og grøntsager.
Jeg har altid ønsket mig at få lidt mere grønne fingre, og at se ting gro, vokse og succesfuld "bære frugt" så klapper jeg i mine små hænder. Jeg er nemlig normalt en, der kan få selv en kaktus til at visne.

 Man modtager det hele i en post konvolut, og i denne er der denne flotte konvolut.

 Inde i den, finder man en folder samt en lille pose med alle frø, hvori der også er små skilte.

I folderen er der først en introduktion, og oversigt over hvad man har fået.

I folderen står der informationer om alle de frø man har modtaget.
Hvad der er for en slags, lidt om deres historie, hvordan og hvornår de skal plantes og hvordan de skal holdes.

Her er alle poserne jeg havde modtaget.
De skrev på deres hjemmeside, at de sender frø afsted som passer til sæson samt det klima du kommer fra.
Dog virker det som om, at en del af disse ikke vil kunne holde til at blive plantet ude nu.
Nogle kan man starte med at plante indenfor, men det spændende er også, at undersøge lidt nærmere om hver art. Hvornår jeg kan starte med at så dem, fordi ikke alle i folderen er helt specifikke.
Min drøm er at have en fantastisk have, med masser af farver, måske endda blomster man kan plukke og holde i vaser indenfor i ny og næ.

De små skilte er til at skrive på hvad man har plantet.
De kan ikke gå i stykker, og holder til alt slagt vejr. Super smart.
Nu glæder jeg mig til at sidde ned og undersøge hvordan jeg starter det her, jeg har i hvertfald en dreng på 3 år, som ville ud allerede på lørdag og så det hele, hvis muligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...