onsdag den 4. maj 2011

Vores søn er ved at blive langhåret 0.0

I dag har Silas og jeg hygges os gevaldigt.. Well, sårn da.
Formiddagen gik som normalt, og han blev puttet kl 11 til formiddagsslur, han plejer at tage mindst 2 timer derfra.. men hvad dag er det idag?? Hvad tror i der vækkede ham i barnevognen kl 12?!?

*WWWWUUUIIIIII* 

Lød det bare over hele byen igen og igen. Den stakkels knægt hylede i takt i babyalarmen, så måtte tage ham ind før han helt gik hen og troede hans trommehinder ville springe.

 Der nåede han kun at få 1 time af hans middagslur. Det tog mig 3 timer at få ham til at falde i søvn igen. 

Så vi fyldte tiden ud med at iagttage Botte der tog sin tur rundt på stuegulvet. 

- Frem og tilbage, frem og tilbage, rundt om sig selv, under sofaen, ud fra sofaen, ind i misty, ind under sofaen igen, ud fra sofaen, *bumb* ind i væggen - o.o Meget underholdende.

Så legede vi lidt på gulvet, jeg fik taget nogle billeder af Silas, så begyndte jeg at ligge mærke til, at han egentligt er ved at blive ret langhåret. Håret går ned over hans øre.. hvad satan, hvor er vores lille skaldede dreng blevet af?!?
Så nu skal vi snart til at snakke frisure, men tror jeg bliver nedstemt på mit forslag om at give ham grydefritz :/

Da jeg endelig fik puttet ham tog han kun 20 min. Så jeg nåede at sætte mig ned, opdatere siden på minmave.dk, læse lidt tråde, og så vågnede han. 

Så måtte jeg på den igen..nå.. hvad skulle vi nu finde på?

Jo, vi spiser da bare lidt grød! Så jeg fik sat ham i højstol, lavet en dejlig stor potion grød. Silas begyndte straks at hoppe i stolen som en kænguru på stoffer. Så bedte ham sidde stille. 
Tror han er begyndt at forstå hvad vi siger, han sad i hvertfald stille.
I går bedte jeg ham om at holde godt fat i bogen så han ikke tabte den (der tabte han den på gulvet igen og igen hvert 5 sekundt), og efter jeg sagde det, så HOLDT han rent faktisk fast på den. Og han tabte den ikke i over 3 min :o *stolt*

Men tilbage til det grød der..

Silas var åbenbart ret desperat, så han ville ikke nøjes med skeen.. nææh nej.. han ville have hele skålen. Så jeg stilte bogstavligt talt skålet lige under hans hage, også skovlede jeg ellers bare grøden ind i munden på ham. Og han holdt fast i skålen, og slugte det hele på 1/3 af tiden det normalt ville tage med ske. 
At det så kom op i næsen på ham er en anden ting. Han endte med at nyse mindst 3 gange hvorefter der stod grød ud af næsen på ham som lange snotklatter, og hele dækkeservietten endte med at tage imod en tornado af grød, snot og savl.. *mums*

Efter det tog vi ind i sofaen hvor vi så lidt fjernsyn, der brugte vi lige en time hvor vi bare slappede den, hvorefter han faldt i søvn til en omgang mamse fra mors al natural.
Så kom farmand også hjem.

Det passede med vi kunne lave en omgang lasagne og sætte i ovn til  han endnu engang vågnede og han joinede os ude ved bordet da vi skulle spise. 
Vi syntes det var synd for ham at sidde og kigge på os spise. Hans øjne fulgte vores gafler samtidig med at tungen blev svunget fra højre til venstre. 
Så vi besluttede os for at sætte ham i hans højstol og prøve at lade ham spise sammen med os. 
Så farmand fik varmet grøntsagsmos op til ham, og så fik han lov til at spise sammen med os. 
Den ene ske efter den anden kom ind, og munden bliver rigtigt åbnet nu, og tungen vendt den rigtige vej, så maden kom super godt ned :D
Jeg syntes det var virkeligt hyggeligt at være en del af det, og Silas nød det også. Så tror det skal være normen nu, at have ham i højstol under maden og få lov at spise samen med os. 
Det skulle jo ske før eller siden :)

Nu har han lige været i bad, og plasket badeværelset og mor og far våde. Så må vi se om han snart er klar til at hoppe i seng.

- Over and away 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...