lørdag den 10. november 2012

Den bedste butik i Brande

Ud over Kiwi hvor jeg arbejder, self :)

Er en butik jeg var inde i for første gang i dag. Har dog haft lyst til at komme ind i den noget før, men den har kun åben lørdag og kun fra 10-12. Så det er lidt svært med en basse der oftest er hjemme på en lørdag, og en mand der kan lide at sove længe.

Men pga. vi har bassen passet, så vi kan fejre bryllupsdag en dag før, havde vi hele morgenen for os selv.
Så nu tog jeg chancen og rykkede ned i butikken.
Det en lille stofbutik, som skulle være rigtigt billig, af hvad jeg havde hørt.

Da jeg trådte ind i den, var den noget større end hvad jeg havde regnet med. Kunne gå af lange gange ind i forskellige rum, og OVERALT på hyler og gulve, var der stof, garn og sytilbehør. Det var som at træde ind i en genbrug KUN med sy/stikketing.

Jeg var i HIMLEN! 

Hvad det bedste var, er at den er såååå billig! Som en genbrug. Alligevel har han helt nyt stof på ruller som han sæller fra 20kr/m, børnstof fandt jeg til 30kr/m.

Men jeg lagde ud med at kigge restekasserne igennem i det første rum, og som jeg kom rundt, var der flere borde fyldt med rester. Der stod dog ikke nogle priser (tror man skal være kendt i butikken for at kende priserne lidt), men kan jeg også godt forstå, da der var mange nipseting.

Så jeg holdt mig lidt tilbage, og valgte 10 store lækre stofrester. Han talte dem bare og endte med at skulle betale 135 kr. Det er under 14kr/m. :o

Manden der arbejder der, er helt vildt flink, man kan høre han er en lokal mand, der nyder at arbejde de to timer om ugen i butikken, og sælge til, de oftest ældre stamkunder, der kommer der.
Selv jeg blev hilst af kunderne derinde, så ved man at det er et lille hyggeligt sted :)

Han sagde at jeg bare kunne spørge ham om alt muligt. Han kender til alt fra syning til strik osv.
Han siger han især kender til stoftyper, så er jeg i tvivl om hvad jeg kan bruge noget stof til, så kan jeg spørge ham. :)

Men her er hvad jeg kom hjem med. Har allerede aftalt med min tidligere mødregruppe/syveninde at vi skal et smut derned næste lørdag måske. Er en farlig lille butik :)

Havde jeg vidst hvor billigt det var, havde jeg købt noget mere, men det må vente til næste uge :)
De to røde ude til højre fik jeg fortalt koster 125kr/m i en rigtig butik, jeg fik dem til 10 kr stk, det er noget lækkert kraftigt rødt stof som kan bruges til juletøj/huer ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...