torsdag den 22. november 2012

Græske hakkebøffer med timiankartofler

Så stod den på endnu en ny ret i denne uge. En meget enkel ret.

I stedet for at skære kartoflerne i både, skar jeg dem i mindre tern, mest fordi de passer bedre i en hel mundbid både til Silas og til os.

Fetaen skar jeg i mindre tern, ellers kan man købe minifeta. Hvis de er for store, skiller de også farsen for meget.

I oksefarsen til bøfferne, tilsatte jeg lidt mælk til sidst, for at farsen skulle blive mere fast, og ikke går i stykker under stegning.

Dertil lavede jeg en lækker brun sovs af oksebullion.
Man kunne have serveret en salat eller brød til, men det gik lidt stærkt i dag, så det blev til det der var på tallerkenen.

Silas spiste nogle af kartoflerne, og spiste næsten sovsen rå. Appetitten er langsomt på vej tilbage :)

Jeg selv syntes det var en rigtig lækker ret. Det smagte virkeligt godt. Man skal ikke spare på timian til kartoflerne, jeg kom en god sjat i.

Så denne ret vil jeg give 4 ud af 5 stjerner

Opskriften finder du HER


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...