onsdag den 6. februar 2013

Sygdom, trælse sygdom

Ligesom de fleste andre, kæmpe vi med sygdom herhjemme.
Det har stået på i 1 mrd nu, på skift af os allesammen. Alt fra kyssesyge, til omgangssyge, til en slem slem halsbetændelse til Silas.
Vi var ved lægevagten med ham i går, da han har haft høj feber og intet har spist siden i søndags. Han hoster som en gal, og er meget mærket af det. Sover også utroligt dårlig om natten.
Hans kirtler var hævet helt op, så han røg straks på pencillin. Han bruger det meste af dagen på at sove.
Synes det er virkeligt hårdt, han er syg siden han kom fra pasning hos sin farmor og farfar, så har ikke set ham grine eller smile som han plejer i over 1 uge nu. Det føles som evigheder, og det gør ondt helt ind i moderhjertet.
Jo flere dage der går uden ret meget mad, des mere rumler hans mave, og jeg er bare ved at tude hver gang jeg høre han ligger der, og er helt drænet for energi. Heldigvis behøver vi ikke bekymre os for dehydrering som da han var 1 år, han havde en super dejlig tung ble i dag, men er hårdt at se at han sulter sig selv på den måde :(

MEN! Her til aften lavede jeg så risengrød. Mens det stod på komfuret fandt jeg lige lidt smarties ud i skabet, dem i de små børnepakker. Han plejer at få en, men for at overdrive, smed jeg 5 pakker foran ham. For første gang i lang tid, så jeg julelys i hans øjne. Han bad mig stille 4 af dem ind i køleskabet, og så spiste han 7 stk smarties af en pakke, lukkede den, og så kunne jeg også få lov at pakke den væk. Men super dejligt at se ham blive begejstret over lidt.

Da risengrøden var færdig fandt jeg Ipaden frem. Den stakkels dreng hang hen over bordet og faldt helt sammen af træthed, men da han utroligt nok var begyndt at tage imod de skefulde risengrød jeg gav ham, måtte jeg ignorer hans træthed og tage chancen.
Han endte med at spise en lille portion risengrød, nok til at der lå en dejlig bund i hans mave til at sove godt på. Jeg var ved at tude af glæde! Den stakkels knægt kiggede bare på mig med tunge øjne, "mor, må jeg ikke godt få lov at sove nu?".

Så lige bagefter røg han direkte i seng, og han sover nu uden det mindste klynk.

Nu står der rester af risengrød i køleskabet, som manden kan give ham i morgen. Så snart han får noget mad der kan give energi, så kommer vi forhåbentligt snart ud af den onde cirkel.

Her er lidt billeder af far og søn der hygger i dag, mens Silas havde en lille smule energi.

 
 
Ja, hans futter er ret slidt, men han elsker dem, til de er så ødelagte, at de ikke længere kan sidde på fødderne :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...