torsdag den 23. maj 2013

Kraut bierocks


Endnu engang en ret jeg var lidt usikker på. Men jeg synes den lød lækker, så den MÅTTE jeg bare afprøve.
Dog var der nogle ting jeg ikke har arbejdet med eller spist så meget før.
Fx. tørmælk havde jeg aldrig brugt. Det viser sig, at det også går under betegnelsen "kærnemælkspulver", og det kunne jeg købe i Kvickly.
Ud over det er det sjældent vi får hvidkål herhjemme, så den var jeg også lidt usikker på
Og så er jeg ikke så glad for sennep med mindre den er meget skjult i maden.

Men her er den 1½ time lange process:

 Sådan her ser "skummemælkspulveret" ud.

 Først står gær, vand og sukker og gærer i en 10 min

 Så kommer resten tør ingredienser i samt shortening (mælk+smør) i. æltes til den dej, og stilles til hævning i 30 min.

 Det har var de pølser jeg fandt det mindede mest om italienske pølser.

 Dog skulle det være i hakket form, så jeg måtte skrælle skinnet af og give dem en tur med stavblenderen

 i en gryde med oksekød og løg

 i med hvidkål og øvrige ingredienser

 tilsæt ost og lad smelte

 Dejklumper formes og  fyldet kommes på. Lukkes sammen med lukningen ned af.

 Der står de skulle i en smurt bradepande, men det fortryder jeg bagefter, da de ikke bliver sprøde under bunden som normale boller. De bliver bløde i stedet, gennembagt, men bløde. Så jeg ville anbefale, at komme dem direkte på en bageplade som normale boller

 De hæver pænt meget :)

 Sådan endte de med at se ud

Smagte lidt for meget af brød og for lidt af fyld. Men nogle af de andre boller passede det bedre med mængden af fyld.

Men hvordan smagte de så? Lad os bare sige, at jeg tyggede lidt drøv, det var bare ikke mig.
Det smagte ikke skidt, det var bare som om min mave og hoved sagde nej tak :/
Skåner nok også mig selv for en god omgang mavegas her til aften :)

HELDIGVIS var der dej til overs, så havde lavet to boller for ikke det gik til spilde.
Der kom lige lidt syltetøj og smør på, og så blev det lige aftensmaden her til aften. Brøddejen var nemlig ret god :)

Retten giver jeg 3 ud af 5 stjerner. Fordi det ikke smagte dårligt og brøddejen var pænt god.

Opskriften finder du HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...