torsdag den 20. juni 2013

Sommerhus og familietræf

I weekenden var vi i sommerhus. Jeg havde ikke set min mor og lillesøster i 1½ år, da de bor i Norge. Så jeg glædede mig meget til at se dem igen.

Vi tog turen derop fredag, hvor vi havde lejet et sommerhus i Sæby. 
Familietræffet skulle vi til om lørdagen, og det lå i en lille by ved navn Ugilt lige udenfor Hjørring.
Min mormors niece havde købt en stor herregård, og synes det kunne være hyggeligt at se hvor mange led i kæden hun kunne samle. 
Ledet startede ved min mormor og hendes søskende, også gik det ellers ud i grenene med deres børn, børnebørn og oldebørn.
Der var ca. 70 mennesker samlet, der var ikke mange jeg kendte, og dem jeg havde mødt før, kunne jeg slet ikke genkende længere efter de er blevet meget ældre. 

Men det var hyggeligt med masser af mad, musik og snak.

Desværre havde vi bare en søn der ikke ville overgive sig til middagssluren. Ca. 1½ time i helvede med et skrigebarn, før vi måtte opgive, og håbe på han kunne leve uden.
Det kunne han så godt, men vi måtte forladen festen allerede kl 20 så han kunne kom hjem og sove.

Sommerhuset var et dejligt lille hus, det havde kææmpe vinduer ud til haven hvor der både var gynger, rutsjebane og legehus. Så kunne man sidde inde og holde øje med at Silas ikke løb væk :)

Lørdag før vi skulle til fest, tog vi et tur ned til stranden som lå en lille gåtur væk. Der nød vi stranden i fulde drag. Er lidt ked af, at jeg ikke fik kameraet med den dag, solen stod højt og flot på himlen, så kunne have været nogle fantastiske billeder ud over havet.
Men jeg fik da taget en masse gode billeder alligevel, og her deler jeg de bedste med jer :)

 Denne lille fætter hilste på os da vi ankom til sommerhuset

 Silas sidder godt til rette med det samme

 Frække Lea

 Silas og Lea leger bare super godt sammen.
Svært at se at det er moster og nevø, skulle mere tro de var søskende :)

 
 
 
 Ved familietræffet

 Dækket flot op

 Aftensmaden bestod af buffet

 
 Silas fjoller med onkel Andreas

 
 
 Onkel Ole er også sjov

 Min mormor, mor og min lillesøster

 Det var bare super flot i haven.
De to billeder her er taget af min lillesøster, der ligger vidst en fotograf i begge vores gener :)

 
 Den flotte herregård

 Flere af de unge mennesker holdt en klassisk koncert med violin, klaver, sang m.m.
Super fantastisk at høre på.

 Lea var frisk søndag middag, trods der kun var 11 grader. 
Men det var dog i sidste ende liiige koldt nok for hende :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...